بجنورد- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: دمای هوا در برخی مناطق استان صبح امروز(پنجشنبه) به منهای ۲۴ درجه سانتیگراد رسید و تمامی مناطق استان دمای زیر صفر را تجربه کردند. 

هادی شیرازی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روستای کوسه در شهرستان شیروان در شبانه روز گذشته با کمینه دمای منهای ۲۴ درجه سانتیگراد سردترین و اسماعیل آباد شهرستان اسفراین با بیشینه دمای سه درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان گزارش شده است.

وی افزود: در این مدت دمای هوای کوسه نسبت به دیروز پنج درجه سانتیگراد سردتر گزارش شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته کمینه دمای بجنورد مرکز استان منهای ۱۵ درجه و بیشینه دمای آن منهای یک درجه سانتیگراد گزارش شده است که دمای بیشینه این شهر هم نسبت به دیروز هفت درجه کاهش یافت.

وی گفت: در سه شب گذشته هوای سرد و زمستانی در تمامی نقاط استان حاکم شد و در بیشتر ایستگاه های استان به زیر صفر درجه رسید و براساس پیش بینی ها، سرمای هوا فردا هم در مناطق مختلف استان حاکم است.

شیرازی ادامه داد:سرمای هوا تا اوایل هفته آتی در استان ماندگار است.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آتی در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است