بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۵۶ تُن گوشت منجمد گوسفندی و گوساله در راستای حمایت از مصرف کننده و با قیمت تنظیم بازار در سطح فروشگاه‌های استان توزیع شد.

محمد هندآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این میزان گوشت منجمد ۱۵۴ تن گوشت گوساله و ۱۰۲ تن گوشت گوسفندی است که در سطح فروشگاه های زنجیره ای و تعدادی از اصناف منتخب توزیع شده است.

وی افزود: گوشت منجمد پنج تکه گوسفندی و گوساله شامل سردست، ران، گردن و قلوه گاه با قیمت های متفاوت عرضه شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت یک کیلوگرم گوشت منجمد گوسفندی بین ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان و گوساله نیز بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: فروشندگان حق ندارند گوشت منجمد را با قیمت بیشتر بفروشند و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده تخلف موارد را اطلاع دهند.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک شامل یک میلیون و ۷۲۳ هزار راس گوسفند، حدود ۳۱۳ هزار راس بز و ۸۱ هزار و ۸۸۰ راس گاو و گوساله، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر و در مجموع ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.