بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی در ۹ ماهه امسال هزار و ۸۵۷ مورد خدمات حقوقی رایگان به ۶۲۳ مددجو ارایه کرد.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این میزان خدمات حقوقی رایگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: این خدمات شامل ۱۸۳ مورد تنظیم دادخواست، ۳۱ مورد تنظیم شکوائیه، ۱۹۷ مورد تنظیم لایحه دفاعیه،۱۷۰ مورد معرفی به دفتر الکترونیک قضایی و مورد ۲۱۲ خدمات میز خدمت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد در مدت مشابه سال گذشته نیز هزار و ۲۳ مورد خدمت حقوقی به ۴۵۸ نفر از مددجویان ارائه کرده بود.

الهی راد تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس اساسنامه ابلاغی مقام معظم رهبری اقدام به ارایه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان تحت پوشش این کمیته کرده و زمینه‌سازی موثری نیز جهت ارایه این خدمات انجام شده است.

وی ادامه داد: بخشی از مباحث توسط مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده و معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های دادرسی، هماهنگی با مراکز ارایه‌دهنده خدمات حقوقی از جمله قوه قضاییه کشور، مراکز مستقل این حوزه، کانون وکلای دادگستری و مراکز وکلای قوه قضاییه را به دنبال داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی عنوان کرد: مددجویان تحت حمایت این نهاد در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا روند پیگیری و حل مسئله به‌ صورت قانونی و حقوقی انجام شود.

الهی راد افزود: اکنون ۱۲ وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری دارند که در طی سال به مددجویان خدمت می‌کنند و این وکلا علاوه بر پاسخگویی به مددجویان، پرونده‌های قضایی آن‌ها را پذیرفته و تا حصول نتیجه پیگیری می کنند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.