همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: پیست اسکی تاریک دره مشکلی برای بازگشایی ندارد و آماده خدمات دهی به اسکی بازان و عموم مردم هستیم.

علی حقیقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها مشکل موجود در پیست خرابی دستگاه برف کوب بود که پس از گذشت چهارسال، با تامین اعتبار مورد نیاز تعمیر و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: پیست اسکی تاریک دره همدان به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه ورزش‌های زمستانی همدان به شمار می‌رود و می‌تواند سالانه پذیرای خیل گسترده‌ای از گردشگران باشد.

حقیقی بیان کرد: به دلیل خرابی دستگاه برف کوب چندسال است نتوانستیم از ظرفیت پیست اسکی بهره ببریم که با پیگیری‌های صورت گرفته و بهره مندی از توان متخصصان داخلی توانستیم مشکل فنی این دستگاه که ارزش میلیاردی دارد را حل کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: تمام تمهیدات لازم برای راه‌اندازی پیست اسکی تاریک دره اندیشیده شده و انتظار می‌رود مسیر دسترسی به این منطقه نیز ایمن‌سازی و بازگشایی شود.

وی با اشاره به نشست اخیر در فرمانداری شهرستان همدان گفت: در حوزه مسوولیت دستگاه ورزش، پیست تاریک دره بازگشایی شده اما راهداری هم باید براساس ایمن‌سازی نسبت به این مهم اقدام کند.

پیست اسکی تاریک دره همدان بعد از پیست دیزین و شمشک به عنوان سومین پیست مطرح و مجهز کشور در سال ۱۳۶۴ تاسیس و به بهره برداری رسید.

این پیست با یک هزار و ۶۰۰ متر طول در ۱۰ کیلومتری مرکز شهر همدان واقع شده و دارای امکاناتی از جمله پناهگاه، پیست بزرگ و کوچک، بالابر اسکی و سایر تجهیزات تفریحی و گردشگری است.