گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: مصرف گاز استان با سرمای روزهای اخیر در حال افزایش است به طوری که مشترکان استان در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشتر از روز قبل گاز مصرف کردند.

علی طالبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روز قبل میزان مصرف گاز مردم گلستان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب ثبت شد که این رقم در روز ماقبل ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب بود.

وی بیان کرد: با توجه به میزان بالای مصرف گاز در روزهای اخیر، محدودیت‌هایی در برخی مشترکین ایجاد می‌کنیم، اما تلاش داریم تا گاز مشترکین خانگی قطع نشود.

طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به برودت دمای هوا در استان گاز مشترکین صنایع در گروه‌های B، A و C قطع ‌و با محدویت‌هایی مواجه شد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: همچنین برای تامین سوخت مشترکین خانگی گاز برخی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در مرکز و شرق استان قطع می‌شود.

طالبی به مشترکین خانگی توصیه کرد در صورت امکان اگر از سیستم گرمایش چند بخاری استفاده می‌کنند، یک بخاری خود را از مدار مصرف خارج کنند.

وی یادآور شد: همچنین مشترکینی که از پکیج برای گرمایش استفاده می‌کنند، بهتر است برای مصرف بهینه، دمای پکیج‌ها را روی ۴۰ درجه تنظیم کنند.

با توجه به برودت دمای هوا در استان گلستان از روز سه‌شنبه هفته جاری به مدت سه روز تمامی ادارات، ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مدارس این استان به جز دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان تعطیل اعلام شده بودند.

گلستان ۶۴۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد.