مشهد-ایرنا-کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارش برف در خراسان رضوی برای شهرستان قوچان به ارتفاع ۱۵ سانتیمتر طی چند روز اخیر ثبت شده است.

زهرا آهنگرزاده عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه مرطوب شمالی بارش برف از عصر روز دوشنبه در استان خراسان رضوی تاکنون بیشتر نقاط استان سفید پوش شده است.
وی ادامه داد: پس از قوچان شهرستانهای فریمان، درگز و مشهد به ترتیب با ۱۱، ۱۰ و ۸ سانتیمتر بیشترین میزان برف را به ثبت رسانده اند.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: روز گذشته نیز بارشهای پراکنده ای در نقاط مختلف استان جریان داشت که فریمان با ۲ سانتی متر و مشهد با یک دهم میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارش را داشته اند.
آهنگرزاده خاطرنشان کرد: باتوجه به برودت هوا هم اکنون بیشتر نقاط استان خراسان رضوی سفید پوش است و پیش بینی می شود امشب نیز میانگین دما در خراسان رضوی منفی ۱۳ درجه باشد.
وی با اشاره به اسقرار سامانه سرد شمالی در خراسان رضوی افزود: این سامانه سبب کاهش چشمگیر دما در استان شده است، به طوریکه مشهد شب گذشته با ثبت منفی ۲۰ درجه سردترین شب ۱۵ سال گذشته خود را به ثبت‌ رساند.

وی ادامه داد: فریمان نیز با ثبت دمای منفی ۲۹ درجه علاوه بر اینکه سردترین نقطه کشور بود، سردترین شب ۳۰ سال اخیر خود را پشت سر گذاشت.
این کارشناس هواشناسی گفت: بنا بر پیش بینی ها امشب نیز میانگین دما در شهرهای استان خراسان رضوی همانند شب گذشته خواهد بود، از اویل هفته آینده دمای روزانه به تدریج در استان افزایش خواهد یافت.