پاکدشت- ایرنا- همزمان با ایام سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) از همسران و مادران شهدای شهرستان پاکدشت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز پنجشنبه در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد، از ایثار و از خودگذشتگی ۲۷۳ نفر از مادران و همسران شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم تقدیر شد.

فرماندار شهرستان پاکدشت در این مراسم گفت: اقتدار، امنیت و عزت امروز ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدا و از خودگذشتگی و ایثار خانواده معظم آنان است از این رو رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ملت هستند و همه موظفند تا قدردان تلاش و ایثار آنان بوده و در مسیر زنده نگاه داشتن آرمان شهدا که همان خدمت به مردم است گام بردارند.

محسن اردستانی افزود: خون پاک شهدا و ایثار و از خودگذشتگی مادران، همسران و فرزندان آنان که در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی جان خود را تقدیم راه اسلام کرده‌اند، برای ایران و مردم آسایش و آرامش و امنیت ایجاد کرده و در این مسیر مادران وهمسران شهدا که صبورانه رنج و تحمل این سختی و دوری را به جان خریده و همواره پرچم خون شهدا را در دست نگاه داشتند، در مجاهدت‌های آنان شریک و سهیم هستند.

وی با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرارسیدن روز زن و مادر گفت: تمام عالم هستی مدیون وجود حضرت فاطمه زهرا(س) است، جایگاهی که ایشان در جهان اسلام برخوردار است ، نشان از تفکر و نگاه دین مبین اسلام به مقام و جایگاه زن است تا جایی در روایات، بهشت را زیر پای مادر می‌دانند.

فرماندار پاکدشت تأکید کرد: جایگاهی و مقامی که زن در دین مبین اسلام از ان برخوردار است، در هیچ دین و آئینی وجود ندارد و این امر باعث شده تا زنان در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... جامعه حضوری اثرگذار داشته باشند.

در پایان این مراسم از ۱۰۶ نفر از همسران و ۱۶۷ مادر شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تقدیر شد.

پاکدشت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۴۰ شهید و هزار و ۱۰۰ جانبار تقدیم اسلام کرده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کاروان شادی ولادت حضرت فاطمه در قرچک به راه افتاد

همزمان با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و مادر، کاروان شادی در مناطق روستایی شهرستان قرچک به راه افتاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این کاروان شادی روز پنجشنبه حرکت خود را از بخشداری مرکزی قرچک آغاز کرد و با حضور در روستاهای شهرستان، برنامه‌های فرهنگی متنوعی از جمله اجرای سرود، تواشیح، تئاتر خیابانی و مسابقات ورزشی برگزار کرده و با استقبال روستانشینان همراه شد.

بخشدار مرکزی شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه کاروان شادی ولادت حضرت زهرا (س) و حضور در مناطق روستایی با هدف ترویج فرهنگ عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت و پاسداشت مقام زن در جامعه اسلامی تدارک دیده شده که با استقبال بسیار خوب روستائیان و به ویژه کودکان و نوجوانان همراه شد.

مجید قیصرپناه افزود: امروز فرهنگ فاطمی مهمترین مانع در برابر توطئه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی است که برای رسیدن به اهداف شوم خود، بانوان و دختران ایران اسلامی را هدف قرار داده‌اند، فرهنگی که اگر در جامعه به طور کامل نهادینه شود، بسیاری از مشکلات از جامعه اسلامی رخت بر می‌بندد.

وی اظهار داشت: در اجرای برنامه کاروان شادی ولادت حضرت فاطمه(س) از هنرمندان و گروه‌های سرود و هنری شهرستان استفاده گردید تا در سایه اجرای برنامه‌های شاد، ظرفیت جوانان نیز در اجرای برنامه‌های متنوع معرفی گردد.

بخشدار مرکزی قرچک گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان قرچک، با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی از مردم با شیرینی و شربت پذیرایی شد تا شهد این روزهای مبارک، در کام همه مردم شیرین شود.

۲۳ دی همزمان با ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن است و ۲۳ تا ۲۹ دی‌ به عنوان هفته بزرگداشت مقام زن و مادر نامگذاری شده است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.