شهرکرد-ایرنا- همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، جشن‌ها و ویژه برنامه‌های این روز در چهارمحال و بختیاری از عصر پنجشنبه در مناطق مختلف آغاز شد.

به گزارش ایرنا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، جشن‌های خانگی میلاد حضرت فاطمه(س) و توزیع نذورات در این روز در نقاط مختلف به ویژه شهرکرد برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی این روز را به بانوان استان تبریک گفت و اعلام کرد: نامگذاری روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان روز زن، نشان از توجه به مقام و منزلت رفیع بانوان دارد، به راستی این بانوی گرانقدر الگوی مناسبی برای تمام بانوان این مرز و بوم و تمامی کشورهای جهان است.

غلامعلی حیدری در این پیام تاکید کرد: در دورانی دختران زنده به گور می‌شدند، پیامبر اکرم(ص) در مقابل این سنت غلط ایستاد و جایگاه زنان را در جامعه اسلامی ارتقا بخشید، هنوز نیز برخی کشورها زنان را شهروند درجه دو می‌نامند و زنان و دختران را از حقوق اولیه مانند تحصیل و شاغل شدن محروم می‌کنند، اما امروز خوشبختانه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، زنان جامعه ایرانی توانسته‌اند در تمامی عرصه‌ها حضور یابند و موفق به کسب افتخارات بی نظیر برای میهن عزیزمان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این پیام تاکید کرده است: اینجانب فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و روز زن را به تمامی بانوان شریف استان تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم با همراهی تمامی این عزیزان و در کنار مردان غیور نگارستان ایران بتوانیم موجبات رشد و پیشرفت چهارمحال و بختیاری را فراهم آوریم.

به گزارش ایرنا، حوزه هنری نیز از برگزاری جشنواره "مشق مادر " از سوی واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری با همکاری انجمن خوشنویسان چهارمحال و بختیاری همزمان با میلاد فرخنده حضرت فاطمه (س) خبر داد.

این جشنواره با موضوع بداهه نویسی بانوان خوشنویس استان از کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه(س)، آیات و اشعار با موضوع مقام زن در زمان جمعه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در میدان بسیج، کافه گالری هنر شهرکرد برگزار می‌شود.

شهرداری شهرکرد نیز جشن بزرگ خانوادگی «بانوی مهربانی» را روز جمعه ۲۳ دی‌ماه ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌کند.