بوشهر - ایرنا - مسئول بسیج اساتید دانشگاه خلیج فارس بوشهرگفت: ۱۰۳ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه عضو سازمان بسیج اساتید هستند.

حسن حبیبی روز جمعه در گفت‌ وگو با ایرنا بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس در مجموع حدود ۲۶۰ عضو هیات علمی دارد که عضویت ۱۰۳ تن از آنها در مجموعه بسیج اساتید آمار خوبی به شمار می‌رود.

وی افزود: این مجموعه در دانشگاه خلیج فارس از مهر ماه تاکنون ۶ همایش و کرسی آزاد اندیشی و نقد و بررسی مسائل روز با حضور سخنرانان کشوری برگزار کرده است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: علاوه بر این اساتید بسیجی این دانشگاه در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی و دیگر حوزه‌ها نشست‌های بررسی تخصصی با حضور نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و کارشناسان نظامی کشور برگزار کرده است.

حبیبی ادامه داد: قرار است برای نخستین بار در کشور اساتید بسیجی این دانشگاه به اردوهای جهادی مناطق محروم اعزام شوند.

وی اظهارداشت: اعضای هیات علمی در موضوعات مختلف صاحب نظر هستند و ارائه نظرهای مشورتی آنها به مدیران ارشد استان و مدیران شهرستانی می تواند برای حل مشکلات این مناطق کارگشا باشد تا مسائل و چالش‌ها از دید تخصصی و آکادمیک بررسی و برای حل آن راهکار ارائه شود.

دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه جامع استان بوشهر با ۳۱ رشته در دوره کارشناسی، ۶۲ رشته در دوره کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته در دوره دکتری در قالب ۹ دانشکده فعال است و حدود هشت‌ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.