ورامین - ایرنا - همزمان با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) شهرستان‌های استان تهران سراسر غرق در سرور و شادمانی است و مردم با چراغانی کردن خیابان‌ها و معابر و پخش شربت و شیرینی، این روز بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا ، پاکدشت شهریار شهر قدس اسلامشهر رباط کریم بهارستان ملارد شهر ری دماوند فیروز کوه پردیس و شمیرانات که از شب گذشته با برگزاری مراسم متعدد و متنوع به استقبال سالروز ولادت حضرت زهرا (س) رفته بودند، در روز ولادت آن حضرت و با برگزاری مراسم مختلف، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و شربت به شادی پرداختند.

در این شهرستانها مردم و عاشقان اهل بیت با برگزاری مراسم های شور و شادی ضمن گرامیداشت مقام یگانه دخت مکرم نبی اسلام روز زن و مادر را نیز گرامی داشته و به مادران و همسران خود هدایای معنوی ، نفیس و ارزشمند اهدا کردند.

در استان تهران تمامی امکان مقدس ، صحن امامزادگان واجب التعظیم ، آستان های مقدس سید الکریم در شهر ری امامزاده صالح در شمیران امامزاده علی اکبر چیذر، امامزاده جعفر در پیشوا ، امامزاده سید ناصرالدین در قلب پایتخت ،...، مساجد و حسینه ها و محلات این روز بزرگ و یوم الله را جشن گرفتند و به عشق اهل بیت و مادر سادات حضرت فاطمه س مراسم برپا کردند.

مردم ورامین شب گذشته با شرکت در جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س) که در سالن ورزشی تختی این شهرستان برگزار شد، به شادی پرداخته و از بانوان موفق ورامینی تقدیر کردند.
تعدادی از بانوان شهرستان ورامین شب گذشته با حضور در مرکز شهرستان با توزیع گل و شیرینی بین بانوان، شادی خود را به دیگر بانوان ایران اسلامی تقسیم کردند.

در شهرستان پاکدشت نیز مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت در دو برنامه، از ۹۰ بانوی توانمند و نمونه تحت پوشش کمیته امداد باعنوان سرپرستان خانوار تقدیر کرده و از ۲۷۳ مادر و همسر شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل کردند.

مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت، به پاس قدردانی از مدافعان سلامت، با حضور در گلزار شهدا ده امام، بر مزار شهیده شیرین روحانی راد حضور یافته و با تقدیم گل، یاد این شهیده سلامت را گرامی داشتند.

همچنین به همت انجمن حمایت از زندانیان و با رضایت اولیاء دم، یکی از محکومان جرائم غیر عمد، به برکت تولد حضرت زهرا(س) پس از ۷ سال از زندان آزاد شد و آغوش خانواده بازگشت.
در شهرستان قرچک نیز برنامه‌های سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با راه اندازی کاروان شادی میلاد حضرت زهرا (س) و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، سرود و تواشیح در مناطق روستایی برگزار شد و بسیاری از مردم با پخش کردن شیرینی و شربت، این روز عزیز را گرامی داشتند.

در شهرستان مقدس پیشوا، مدفن حضرت جعفربن موسی‌الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان جهان، زائران و مجاوران آن حضرت خود را به صحن مطهر این امزاده جلیل‌القدر رسانده و تولد حضرت زهرا(س) را محضر ولی عصر(عج) تبریک عرض کردند.

۲۳ دی همزمان با ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن است و ۲۳ تا ۲۹ دی‌ به عنوان هفته بزرگداشت مقام زن و مادر نامگذاری شده است.