جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت با بیان اینکه نبود شهردار موجب بی توجهی به این شهر شده است گفت: شورای اسلامی هرچه سریعتر شهرداری پرتوان، مومن و مجرب انتخاب کند تا کارهای مردم مورد غفلت واقع نشود و بر زمین نماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: شورای شهر جیرفت هرچه زودتر تکلیف شهردار این شهر را مشخص کند.

وی ادامه داد: خیابان و کوچه و مناطق مختلف بویژه بافت قدیم شهر جیرفت در شرایط نامناسبی قرار دارد و حق این شهر که بنا است مرکز استان شود چنین خیابان ها و کوچه هایی نیست.
حجت الاسلام تارم خطاب به اداره کل راه و شهرسازی هم گفت: پل دوم مسیر جنگل آباد که در بزرگراه خلیج فارس قرار می گیرد زودتر به سرانجام برسد چراکه ترافیک و مشکلات رفت و آمد روزانه در این مسیر وجود دارد.
وی ادامه داد: تقاضای مردم بر این است کار ساخت پل دوم هلیل هم که در حال مطالعه است زودتر آغاز شود.
امام جمعه شهر جیرفت با بیان اینکه مردم نسبت به توزیع کپسول گاز گله دارند اضافه کرد: مدیران باید تلاش کنند که ضروریات مورد نیاز مردم همچون گاز و نفت تامین شود و در این سرما برای آنها مشکلی ایجاد نشود.
وی یادآور شد: مردم همراه و بابصیرت هستند بنابراین مسئولان باید با برنامه ریزی تلاش کنید مشکلات مردم کمتر شود.
حجت الاسلام تارم از شرکت گاز نیز درخواست کرد در گازرسانی به منازل و مناطق تسریع کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: دختران و زنان ایران اسلامی در صف اول انقلاب و راهپیمایی ها حضور داشتند و موجب دلگرمی مردان بودند.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه زنان در هشت سال دفاع مقدس هم حضور داشتند اضافه کرد: زنان و دختران در بسیاری از میادین بویژه میادین تحصیلی حتی از مردان سبقت گرفتند.

وی با اشاره به اینکه افتخار می کنیم زنان ایرانی نگاه و نگرش فلسفه غرب را باطل کردند اظهار کرد: غربی ها بر این تکیه می کنند که با حجاب نمی شود به مدارج علمی رسید اما زنان کشور ثابت کردند با حجاب می توان احساس آرامش کرد و به مدارج علمی بالا رسید.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: جهاد تبیین می تواند جوانان و نوجوانان را در رابطه با حیله های دشمنان، نسبت به نقش و آینده خودشان آگاه کند.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین نقش آموزش و پرورش، مراکز آموزشی و دانشگاه ها را بیشتر می کند و مربیان و آموزگاران باید با این قشر به گفت و گو بنشینند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به مقام مرجعیت و ولایت گفت: کسانی که داعیه حقوق بشر و انسان دارند مرتب علیه دین اسلام، شخصیتهای اسلامی، پیامبر اسلام(ص) و قرآن مجید سال ها استهزا می کنند.

وی افزود: دشمن اخیرا هم با توهین به مقام ولایت و مرجعیت گمان کرده‌اند می توانند خورشید فروزان ولایت و امامت را کم فروز کنند اما این عمل آنها همچون پاشیدن خاک به خورشید بی ثمر است.