شهرکرد- ایرنا- رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور ۲۰ بانوی هنرمند استان در جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان قائدی روز جمعه در بخش استانی جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» تاکید کرد: این بانوان هنرمند در سطح حرفه‌ای با کتابت القاب و اسامی حضرت فاطمه زهرا (س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته‌نستعلیق رقابت کردند.

وی افزود: جشنواره ملی خوشنویسی «مشق مادر» در چهارمحال و بختیاری از سوی واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با همکاری انجمن خوشنویسان این استان برگزار شد.

قائدی تصریح کرد: بانوان هنرمند و خوشنویس چهارمحال و بختیاری در این جشنواره چهار ساعت برای خلق آثار خود تلاش کردند.

وی یادآور شد: آثار این هنرمندان برای داوری و اعلام نتایج به تهران ارسال و مرحله داوری و انتخاب برگزیدگان آن یکم بهمن‌ماه امسال و معرفی برگزیدگان ۶ بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

قائدی اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به ۱۵ هنرمند جایزه ۵۰ میلیون ریالی و به ۱۰۰ هنرمند جوایز پنج میلیون ریالی پرداخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) برنامه ها و جشن‌های مختلف در چهارمحال و بختیاری روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد.