مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه مراغه با اشاره به محکوم بودن اهانت نشریه «شارلی ابدو» به مقدسات اسلام گفت: مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی هتک حرمت به مقدسات‌شان به بهانه آزادی بیان را بر نمی‌تابند.

«داود اسدیان» روز جمعه و در حاشیه راهپیمایی نمازگزاران مراغه که با هدف محکومیت هتک حرمت به مقدسات اسلام برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئولان وا داده فرانسه و به ویژه شخص رئیس‌جمهور این کشور نباید تکرار چنین اعمال ننگینی را به رسانه‌های معلوم‌الحال‌شان اجازه بدهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به عزت و کرامت مسلمانان توهین شود، ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی و آمریکایی به نام آزادی بیان اما علیه آزادی، به اقدامات ننگین دیگری دست نزنند.

فرماندار مراغه: نباید به نام آزادی بیان، علیه آزادی اقدام شودفرماندار مراغه با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان آزاداندیش ایران اجازه تکرار چنین اعمالی را نخواهند داد، بیان کرد: مسئولان عالی رتبه نظام نیز در صورت تکرار چنین مواردی واکنش مناسب را در قبال آن اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش ایرنا امروز، جمعه مجمع انقلابیون شهرستان مراغه نیز در محکومیت توهین نشریه فرانسوی به رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: بار دیگر گمراهان کوردل و شرکای شیطان بزرگ، دور هم جمع شده‌اند تا به خیال خام خود، نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدای متعال اراده کرده است نور خود را کامل گرداند.

«به یقین انوار قدسیه الهی که به اراده ذات اقدس الله، توسط بزرگ رهبر جهان اسلام، همچون خورشیدی جهان افروز به همه عالم نورافشانی می‌کند؛ هرگز خاموش شدنی نیست؛ تجربه نیز نشان داده است که اقدامات سخیف و غیرانسانی مدعیان آزادی و حقوق بشر، موجب تلألو بیش از پیش آفتاب جهان تاب اسلام و مردان الهی گشته است».

«به یقین این حرکت زشت و اقدام وقیحانه نشریه هتاک و گستاخ فرانسوی، اراده ما سربازان ولایت را در مبارزه با مستکبرین عالم و هم‌پیاله‌های شیطان بزرگ و همچنین توسعه حاکمیت دین مبین اسلام در سراسر گیتی را صدچندان خواهد کرد».

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر بسیج دانشجویی دانشگاه مراغه و اساتید و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی این شهرستان نیز در محکومیت توهین نشریه فرانسوی به رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرده بودند.