تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ترای اتلون (سه‌گانه) گفت: افرادی در ورزش نیستند و فرافکنی می‌کنند. آنها به سبب عواقب غیراصولی عناوینی را کسب کردند و امروز برای آنکه منافع جدیدی داشته باشند، دست به انتقاد می زنند و توانایی تربیت یک ورزشکار را ندارند.

مهدی گودرزی در گفت وگو با ایرنا درباره نقد به فدراسیون برای برگزار نشدن مجمع انتخاباتی برخی از استان‌ها و عدم انجام وظایف از سوی این هیات‌ها، اظهار داشت: بعد از اینکه در مهر ماه دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها اعلام کرد که همه هیات‌ها در مجمع حضور ندارند، ما مواردی را منعکس کردیم که دال بر بیش از سه سال مکاتبه با ادارات کل بود. در راس آنها نامه‌ای بود که معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی به همه ادارات کل ارسال کرد که در راستای اجرای قانون، اعضای مجمع ابتدا باید وظایف سالیانه را به جا بیاروند و همچنین تا هیاتی مجمع سالیانه نداشته باشد آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را نخواهد داشت.

وی افزود: این موضوع سبب شد تا دوستان ما در وزارت قانع شوند که این فضا کم کاری از طرف فدراسیون نبوده است و رسیدن به مجمع انتخاباتی تعامل فدراسیون‌ها و ادارات کل را با هم می‌طلبد. نیازی نداشتیم تا برای برگزاری مجمع، همه استان‌ها حضور داشته باشند چون طبق آیین نامه رتبه‌بندی، مجمع سالیانه هر هیاتی که حداقل ۳۰ درصد شهرستان‌ها را فعال نکرده باشد یا حداقل مسابقات قهرمانی استان را در سال برگزار نکند، مثل ساختار جهانی ما از عضویت تعلیق می‌شود.

رئیس فدراسیون سه گانه عنوان کرد: اما برای همسویی با تصمیمات وزارت ورزش پذیرفتیم هیات‌هایی که تا آبانماه سال جاری باز در این مسیر قرار نگرفته بودند با فشار حداکثری بتوانند سازماندهی لازم را برای برگزاری انتخابات کسب کنند. در همین مسیر ما انتخابات و مجمع سالیانه برخی از استان‌ها را برگزار کردیم. در این هشت سال شاهد برگزاری مجمع سالیانه هیات‌ها نبودیم که یک قسمت آن را مقصر مسئول وقت فدراسیون و بخش دیگر آن عدم پایبندی اعضای مجمع به وظایف می‌دانم.

وی در پاسخ به این پرسش که در جواب منتقدانی که از فدراسیون درخواست کردند تا آنها را برای مربیگری و فعالیت در این عرصه دعوت کنند، گفت: ما دو ماه گذشته برای منتقدان فراخوان دادیم. هر چند نیازی به این فراخوان نبود زیرا صحبت از رکورد و عملکرد ورزشکاران بود که کاملا از شعار دادن و ادعا به دور است. وقتی افرادی توان این را ندارند تا رکوردهای ورزشکاران را در بخش شنا و دوومیدانی که دو ویژگی منحصر به فرد است، ارتقا بخشند، پس نباید منتقد و مدعی باشند.

گودرزی اضافه کرد: این دانش در توان این افراد منتقد نیست و هیچ فردی هم از فراخوان ما استقبال نکرد. واکنش آنها این بود که فدراسیون پیشنهاد عجیبی داده است اما پیشنهاد ما عجیب نبود. به دنبال این بودیم تا دستاورد افراد مختلف را در عرصه بین المللی به نمایش بگذاریم. هر چند این وظیفه هیات‌ها و باشگاه‌ها بود تا در این زمینه فرایند اصولی داشته باشند، اما با وجود اینکه چهار سال تلاش کردیم، متاسفانه علی رغم فشار برای اصولی سازی، محلی برای تمرین ورزشکاران ایجاد نکردند.

وی گفت: برخی افراد منتقد هستند اما هیچ کاری در ورزش سه گانه نکردند. حتی پیشنهاد ما هم مورد استقبال قرار نگرفت چون باید این توانایی را داشته باشند تا از این پیشنهاد استفاده کنند. باید ورزشکار را به رکورد مورد نظر رساند. این انتقادات به فدراسیون برای فرافکنی است. افرادی در ورزش نیستند و به سبب عواقب غیراصولی عناوینی را کسب کردند و امروز برای آنکه منافع جدیدی داشته باشند، دست به انتقاد می زنند. این فرخوان ما هم به سرانجام نرسید زیرا می‌دانستیم خیلی از این افراد توانایی لازم را ندارند.