بوشهر - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار بوشهرگفت: به برکت جمهوری اسلامی نگاهی مترقی و فراتر از نگاه غرب و شرق به جایگاه زنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقیه زنگنه نژاد روز شنبه در آئین غبار روبی مزار مطهر شهدای والا مقام به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و هفته زن در بوشهر افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی روز ولادت دخت نبی اکرم (ص) بعنوان الگویی تمام عیار برای بشریت با هدف بهره مندی همه زنان مسلمان از این الگو بعنوان روز زن معرفی شده است.

وی با اشاره به نگاه مترقی و با کرامت جمهوری اسلامی به زن اظهارداشت: در جمهوری اسلامی زن در کنار جایگاه و ساحت مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی و نقش همسری و مادری و حفظ اصالت و کرامت خانه و خانواده الگوی سومی که همان عرصه های اجتماعی،علمی، ورزشی و فرهنگی است نیز تعریف شده است.

زنگنه نژاد ادامه داد: امروز زنان با تحصیل علم در عرصه‌های مختلف صاحب کرسی، فکر و اندیشه و در مجامع فرهنگی بعنوان تربیت کننده نسل آینده ایفای نقش می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز به پاسداشت مقام زنان ایثارگر و فداکار که در ۸ سال دفاع مقدس و در تمام دوران ۴۳ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی فرزندان برومند و عزیزتر از جان خود را در راه دفاع از ارزش‌ها و انقلاب فدا کردند در اینجا جمع شده ایم.

وی افزود: مادران شهدا و زنان ایثارگر در نظام مقدس اسلامی الگویی متفاوت از زن را به همه دنیا معرفی و نشان دادند.

زنگنه نژاد گفت: امروز زنان عفیف و پاکدامن و موفق کشورمان به برکت نظام مقدس اسلامی و خون شهیدان والامقام بدون هیچ محدودیتی در همه عرصه‌ها حضوری فعال و تاثیرگذار و موفق دارند.

در این آئین معنوی شرکت کنندگان با نثار شاخه‌های گل به مقام شهدای والامقام ادای احترام و با آرمان‌های بلند انقلاب، امام راحل، شهدای گلگون کفن و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت و میثاق کردند.

زنگن ه‌نژاد سخنرانی زنان تاثیرگذار هر شهرستان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، تور مقاومت با محوریت زنان استعمار ستیز استان برای مشاورین بانوان دستگاه‌های اجرایی، همایش بزرگ نشان مادری و تجلیل از مادران اثرگذار(مادر زیر ۴۰ سال و بالای چهار فرزند)، کاشت نهال زیتون در برازجان به مناسبت تولد فرزندان در سال ۱۴۰۱، نمایشگاه دستاوردهای خرد روستایی زنان در دشتستان، جشنواره ورزشی در پارک بانوان شهر بوشهر و میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از برنامه‌های روز زن عنوان کرد.