گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در نتیجه افزایش مصرف ناشی از کاهش شدید دمای هوا، گاز مشترکان برخی مناطق گرگان از جمله چاله‌باغ، گرگانجدید، لادن، گلشهر و مسکن مهر سعدآباد (زیتون) با افت شدید و در برخی موارد با قطعی گاز مواجه شد.

علی طالبی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین گاز در برخی از مناطق گرگان مانند چشم‌انداز و صیاد نیز به سبب افت فشار و ضعیف بودن رگلاتورها به صورت موردی قطع شده است.

وی هشدار داد: اگر شهروندان گلستان مصرف گاز را در روزهای سرد آینده مدیریت نکنند؛ احتمال افزایش مناطق درگیر با قطعی گاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: با توجه به سرمای هوا در استان‌های همجوار و قرارداشتن گلستان در انتهای خط انتقال، افت فشار و قطعی گاز تا زمان مناسب شدن دما و کاهش مصرف گاز ادامه دارد.

طالبی همچنین از هم استانی‌ها خواست در صورت قطع گاز از دستکاری کنتور و رگلاتور خودداری کنند.

وی با اعلام مصرف حدود ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز در روز گذشته اعلام کرد: تنها راه عبور از شرایط فعلی، صرفه‌جویی در مصرف گاز است.

طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان، دورکاری ادارات و مدارس استان به دلیل تداوم سرمای شدید و افزایش مصرف گاز و با هدف مدیریت مصرف انرژی به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی برای ۲ روز دیگر تمدید شد.

به گفته کر، به دلیل برودت هوا و با هدف تامین مستمر و پایدار و ضرورت کنترل پیامدهای ناشی از افزایش مصرف انرژی دستگاه های اجرایی استان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی شنبه و یکشنبه به صورت دورکار خواهند بود.