همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با توجه به شدت گرفتن ریزش برف و افزایش مصرف گاز، تاکید کرد: واحدهای دامپروری، دامداری‌ها و گلخانه‌ها نسبت به پیش‌بینی سوخت دوم اقدام کنند تا مشکلی برای واحدهای آنها ایجاد نشود.

"سلمان اسماعیلی" شامگاه شنبه در جریان بازدید از معابر سطح شهر و محورهای مواصلاتی شهرستان ملایر در گفت و گو با ایرنا افزود: تا این لحظه شاهد قطع گاز یا افت فشار گاز در این شهرستان ملایر نبودیم.

وی اظهار داشت: تمامی راه‌های شریانی و محورهای مواصلاتی این شهرستان باز است و مشکلی در تردد نداریم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: خدا را شاکریم که بار دیگر نعمت الهی موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شد و شاهد ابراز شادی مردم از بارش رحمت خداوند هستیم.

اسماعیلی بیان کرد: در بخش‌هایی از کشور با بحران تامین گاز مواجه شدیم و مصرف گاز به شدت بالا رفته است، اما خوشبختانه تاکنون در این زمینه مشکلی در ملایر نداریم.

وی از شهروندان ملایری درخواست کرد: رعایت الگوی مصرف و مصرف بهینه گاز را مدیریت کنند.

معاون استاندار همدان گفت: از امشب با توجه به تعطیلی ادارات و نهادها، دستور دادیم گاز همه ادارات، مراکز آموزشی و نهادها قطع شود و حتی بخشداری‌ها در قطع کردن گاز پیشقدم شدند.

اسماعیلی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان یا خودشان نسبت به قطع گاز و خاموشی سیستم‌های گرمایشی اقدام کنند یا این اقدام از سوی شرکت گاز صورت گیرد.

وی یادآور شد: تا این لحظه با تلاش همکارانم در شهرداری‌ها، راهداری، دهیاری‌ها و همه مراکز خدماتی، امدادرسان و هلال احمر مشکل و حادثه خاصی نداریم.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه معابر اصلی شهر ملایر باز است و بازگشایی معابر همچنان ادامه دارد، افزود: تلاش می‌کنیم تا فردا راه‌های شریانی این شهرستان باز باشد و مشکلی برای تردد مردم پیش نیاید.

اسماعیلی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به شرطی مستمر خواهد بود که مردم همراهی لازم را داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری پرهیز و گاز را بهینه مصرف کنند.

وی تاکید کرد: پیرو اعلام تعطیلی روز یکشنبه ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان همدان، به دلیل بارش برف و برودت هوا، تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات، ارگان‌ها و نهادها موظف هستند شبانه سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه‌های اداره ذیربط را خاموش کنند، در غیراینصورت موضوع بررسی و برخورد خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا و به منظور مدیریت بهینه مصرف حامل‌های انرژی، تمامی ادارات، مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و نهادهایی که تعطیل هستند، از امشب تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه ملزم به خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی هستند.

به گزارش ایرنا؛ به استناد مصوبه هیئت وزیران و صورتجلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و همچنین با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش برف، برودت هوا، به منظور مدیریت مصرف انرژی، فردا یکشنبه ۲۵ دی‌ماه تمامی ادارات، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات در سطح استان همدان به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی و بانک‌ها، به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند.