ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: استانداردسازی نمازخانه های بین راهی باهدف فراهم شدن زیرساخت ها برای برپایی نماز مسافران و گردشگران در نقاط مختلف استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز یکشنبه در اجلاسیه نماز مازندران در ساری افزود: این استان از دیرباز روحانیون و شخصیت مذهبی برجسته ای را تقدیم اسلام و کشور کرد و نتیجه آن هم این بود که جوانان مازندران نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در جبهه مقاومت هم مازندران پیشتاز بود و بیشترین شهید از این دیار تقدیم اسلام شد و این استان در ارتباط با نماز هم با راهبری نماینده ولی فقیه در استان و رییس ستاد اقامه نماز، برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد : بدون استثناء در تمامی ادارات استان نماز جماعت برقرار است اگر چه معتقدم که باید در این امور بیشتر تلاش کنیم.

حسینی‌پور اضافه کرد: برپایی نماز و مشارکت مسوولان در نماز جماعت یکی از شاخص های عملکرد مدیران است و معتقدم اگر در اداره ای با خلوص نیت به نماز توجه شود به طور حتم فساد احتمالی در آن نهاد رشد نمی کند و ریشه کن هم خواهد شد.

استاندار مازندران افزود: حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در استان به طور حتم نهضت جدیدی در فرهنگ نمازخوانی در بین اقشار مختلف ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: مازندران سالانه میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر است و در این بین مساجد و نمازخانه های بین راهی قابل توجهی در استان وجود دارد که برای احیای این اماکن مقدس کارهایی در دست اجرا است.

حسینی پور تصریح کرد: مازندران دیار علویان و مهد پرورش علما و شخصیت های دینی و مذهبی است که باید بیش از پیش این شخصیت های ارزشی به اقشار مردم که از نقاط مختلف کشور به مازندران سفر می کنند، معرفی شوند.