ورامین- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌شرق تهران گفت: به منظور مقابله با بارش برف و یخبندان احتمالی محورهای مواصلاتی جنوب‌شرق تهران، عوامل راهداری در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

فرهاد معصومی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و وقوع کولاک در استان تهران طی ساعات آتی و یخ‌زدگی محورهای مواصلاتی، کلیه عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در حال آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی افزود: با پیش بینی‌های صورت گرفته، نمک مورد نیاز رفع یخ‌زدگی معابر تهیه شده و با شن مخلوط و در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی قرار گرفته تا در صورت نیاز، نسبت به نمک‌پاشی معابر اقدام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این که ورود نفوذ جبهه هوای سرد از سمت غرب استان تهران است، هم اکنون کامیون‌های حمل نمک و شن در محور ورامین- تهران مستقر شده تا در صورت بارش برف، تنها محور مواصلاتی شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران به پایتخت مسدود نشود.

معصومی اظهار داشت: در محورهای جنوب ورامین و جاده چرمشهر نیز کامیون‌های حامل شن به همراه لودر و ماشین‌های راهسازی مستقر شده تا در صورت بارش برف، مشکلی در تردد محور قم – گرمسار و سه راهی حسن‌آباد به وجود نیاید.

شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران با بیش از هفتصد هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.