تهران- ایرنا - دفتر تدارکات نظامی کره جنوبی امروز دوشنبه از تقویت روابط امنیتی دوجانبه با امارات و امضای تفاهمنامه همکاری راهبردی صنعت دفاعی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، دفتر برنامه اجرایی دفاعی سئول و شورای توازن امارات با مسئولیت تدارکات نظامی این کشور تفاهمنامه همکاری راهبردی صنعت دفاعی میان کره جنوبی و امارات را در ابوظبی با حضور «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی و «محمد بن زیاد ال نهیان» رئیس امارات متحده عربی امضا کردند.

براساس این پیمان دو طرف به تلاش برای سرمایه گذاری مشترک، تحقیقات و توسعه تکنولوژیکی برای بهبود همکاری دوجانبه در صنعت نظامی ادامه خواهند داد. این تفاهمنامه شراکت راهبردی ویژه میان کره جنوبی و امارات را مستحکم می کند و پیش بینی می شود به مشارکت تقویت صنعت دفاعی متکی به خود میان دو طرف بیانجامد.

بدیت ترتیب براساس اعتمادی که میان دو کشور وجود دارد دفتر برنامه اجرایی دفاعی سئول اعلام کرد انتظار دارد تا تلاش های این کشور برای صادرات سیستم های دفاعی هوایی را گسترش دهد.

دو کشور همچنین تفاهمنامه ای جداگانه درباره همکاری دوجانبه در توسعه هواپیماهی چندین منظوره حمل و نقل امضا کردند.

امضای این دو تفاهمنامه ممکن است نوید بخش تلاش های سئول برای مستحکم کردن پایگاهش در بازار خاورمیانه باشد.

ماه گذشته ژنرال «پارک ژیئونگ هوان» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی» از مقر عملیاتی چونمو در امارات دیدن کرد که نشانگر تمایل سئول به نزدیک تر شدن همکاری نظامی با این کشور بود.