ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم تبعیت از الگوی رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) توسط همه مردم به ویژه زنان گفت: تعهد و معنویت ایشان بهترین الگو در عرصه های مختلف برای بانوان در همه دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در نشست با مشاوران و نمایندگان امور بانوان دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی افزود: به هر میزان معنویت بانوان در جامعه اسلامی بیشتر باشد، به همان اندازه روند اصلاح جامعه شتاب بیشتری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تعهد و معنویت در همه عرصه ها از جمله مواردی است که در زندگی نورانی حضرت فاطمه زهرا (س) نمود بسیاری داشت و موارد متعددی از الگوی رفتاری ایشان در این خصوص بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نگاه دین مبین اسلام به مقام زن، نگاهی از روی ارزش والا است، اظهار کرد: در مقابل، وضعیت غرب را مشاهده می کنیم که نگاهی ابزاری به زن دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: این نگاه ابزاری غرب به بانوان، نظیر نگاه عصر جاهلیت به زن است.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص مقام، شخصیت و وظایف بانوان گفت: فعالیت اجتماعی بانوان هیچ منافاتی با تربیت فرزند و رسالت زنان در این بخش نداشته است.

وی افزود: بانوان باید منزلت خود را باور کنند و بانویی که در جمهوری اسلامی زندگی می کند، باید به مقام و منزلت زن که دین اسلام بیان کرده مشرف بوده و مطالبی که مطرح می کند، دراین راستا باشد.

نیّر الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی هم در این دیدار به تشریح برخی فعالیت های انجام شده پرداخت و اظهار کرد: راه اندازی و اعزام اردوهای جهادی به روستاهای محروم در حوزه بانوان، ارائه خدمات پزشکی و حضور متخصص زنان و چشم در این اردوها، ارائه مشاوره حقوقی رایگان و فعالیت های مختلف دیگر از جمله برنامه ها و فعالیت های این دفتر بوده است.

مقوله جمعیت و پرداخت ائمه جمعه و جماعات به مقوله جمعیت، برپایی نمایشگاه دایمی حجاب و مواجه بودن موسسات قرآنی با مشکل از مطالب دیگری بود که مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی دراین دیدار مطرح کرد.