مشهد -ایرنا-استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت الگوی مصرف بهینه گاز در همه بخش های مصرفی به ویژه در حوزه های خانگی و عمومی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ،یعقوبعلی نظری دوشنبه شب و در حاشیه بازدید از مرکز راهبری گاز (دیسپچینگ) منطقه چهار عملیات انتقال گاز افزود: کارکنان این مجموعه به عنوان حلقه وصل تولید و توزیع نقش بسیار مهمی در انتقال پایدار و ایمن گاز در شرایط موجود ایفا می‌کنند و لذا عنوان سربازان گمنام شرکت ملی گاز برازنده آنها است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، بیشترین سهم مصرفی انرژی گاز، در بخش خانگی و عمومی است،بیان کرد: در این زمینه سه عنصر تأمین، توزیع و حفظ از نکات کلیدی و بسیار مهم است.

استاندار خراسان رضوی افزود: دو بخش تأمین و توزیع برعهده شرکت گاز است که با اقدامات انجام‌شده در ماه‌های قبل با همه توان در حال اجراست. بخش حفظ هم برعهده مردم است و باید با مدیریت مصرف گاز، از روزهای سرد عبور کنیم.

وی اظهار کرد: برای تأمین گاز استان زحمات بسیاری کشیده شده است و امیدواریم با همراهی و تعامل مردم و رعایت الگوی مصرف بهینه گاز به‌خوبی از زمستان سرد امسال عبور کنیم.

نظری با اشاره به تداوم شرایط آب و هوایی سرد در بیشتر مناطق استان در روزهای آینده گفت : حفظ فشار گاز و مدیریت الگوی مصرف بیش از پیش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اراده و عزم استان، مدیریت پیک مصرف گاز در دوره کاهش شدید دماست، ادامه داد:کارکنان منطقه چهار عملیات انتقال گاز با حرکتی جهادی در راستای انتقال گاز به صورت شبانه روزی و در سرمای منفی ۲۸ درجه مشغول خدمت رسانی هستندکه این تلاش جای تقدیر دارد.

منطقه چهار عملیات انتقال گاز ایران با دارا بودن بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط لوله، ۶ مرکز بهره‌برداری و سه ایستگاه تقویت فشار گاز در گستره سرزمینی به وسعت بیش از ۳۹۸ هزار کیلومتر به‌عنوان دومین منطقه انتقال گاز کشور به لحاظ وسعت، وظیفه ارائه خدمات انتقال گاز مستمر و مطلوب در محدوده عملیاتی استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و قسمتی از سمنان و گلستان به‌عنوان قلب تپنده صنعت گاز در بخش شرقی کشور را به‌عهده دارد و گاز انتقالی از طریق این منطقه، افزون بر اتصال به شبکه خطوط لوله سراسری کشوری از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، در منطقه خانگیران تأمین می‌شود.

مأموریت این منطقه، انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی است که به‌منظور انتقال گاز از منابع تولید به مبادی مصرف انجام می‌شود. انتقال روزانه حدود ۸۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به بیش از ۱۴۹ شهر، ۱۴۰ بخش، ۳۱۲ دهستان و ۱۴ هزار روستا، همچنین مصرف‌کننده‌های عمده شامل نیروگاه شریعتی، نیروگاه مشهد، نیروگاه طوس، نیروگاه نیشابور، نیروگاه شیروان یک و دو، نیروگاه فردوسی و نیروگاه قائن، پتروشیمی بجنورد، فولاد خراسان، سیمان مشهد، ریخته‌گری جاجرم، صنایع آلومینیوم، سیمان زاوه، سیمان قاین، همچنین فولاد نیشابور از جمله فعالیت‌های این منطقه به شمار می‌روند.