بجنورد- ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: دانش آموزان مصرف گرا شده اند از این رو باید مدیریت مصرف را یاد بگیرند تا صرفه جویی در زندگی آنها نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد رضا حسین نژاد روز سه شنبه در نشست با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز انگیزه درس خواندن در مدرسه و دانشگاه باید به گونه ای باشد که دانش آموز و دانشجو طالب عدم تعطیلی فضای آموزشی خود باشد.

وی تصریح کرد: اگر پیشرفت‌های کشور را به دانش آموزان انتقال دهیم باید مسیر درست را به آنان نشان دهیم.

استاندار خراسان شمالی افزود: باید فضایی ایجاد شود که جایگاه معلم آنچنان بالا برود که دل کندن از تدریس سخت باشد، شیرازه تربیتی دانش آموزان در مدرسه بوجود می آید، براین اساس باید جایگاه معلمان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: رشد و توسعه هر جامعه در سایه تعلیم و تربیت درست محقق می شود و در جهان امروزه دستیابی به سیستم‌های هوشمند حرف نخست را می زند، ما نباید از قافله عقب بمانیم.

حسین نژاد اظهار کرد: تامین امکانات و تجهیزات در آموزش و پرورش دارای اهمیت بسیار است، آموزش و پرورش در قبال انجام تکالیف و رسالت خود باید امکانات فیزیکی و فنی در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به بحران تامین گاز در استان و تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف گفت: مدیریت مصرف و صرفه جویی در انرژی باید از دوران کودکی آموزش داده شود و دانش آموزان باید آن را در کلاس درس فرا گیرند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.