اردبیل-ایرنا- فرماندار مشگین‌شهر گفت: با توجه به فراوانی صعود ورزشکاران به قله سبلان و نبود بیمارستان تخصصی در این شهرستان، راه اندازی امداد هوایی در مشگین‌شهر بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا ایرج بیگدلو روز سه‌شنبه در جریان بازدید مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از پایگاه امدادی مشگین‌شهر اظهار  کرد: با توجه به فراوانی حوادث و صعود تعداد کثیری از ورزشکاران به قله سبلان و فقدان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، راه ‌اندازی امداد هوایی مساله مهمی برای شهرستان است.

وی با بیان اینکه مشگین‌شهر از نظر وسعت اولین و از نظر جمعیت دومین شهرستان استان اردبیل است، تصریح کرد: صعودها به قله سبلان و بروز حوادث متعدد در فصول مختلف سال مشکلاتی ایجاد می‌کند و باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  مشگین‌شهر هم در این بازدید گفت:مشگین‌شهر از نظر جغرافیایی شهرستان خاصی است و در حوزه‌های تجهیزاتی و عملیاتی جمعیت هلال احمر این شهرستان را تقویت خواهیم کرد.

حمید قویدل با اشاره به انجام آمایش حوادث در این استان افزود: زلزله، سیل و حوادث کوهستانی بیشترین فراوانی حوادث را در شهرستان مشگین‌شهر دارند.

وی ادامه داد: انبار پشتیبانی باید در این شهرستان راه‌اندازی شود و در این زمینه انتظار می‌رود مسئولان شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

قله۴۸۱۱ متری سبلان در ۲۵ کیلومتری جنوب مشگین‌شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی می‌باشد ، تعداد زیادی از کوهنوردان در مسیر صعود به قله سبلان بدلیل ناآشنایی با مسیر دچار حادثه شده و گاهی نیز جان خود را از دست می‌دهند.