شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف در تمامی محورهای ارتباطی این استان، گفت: عملیات برف‌روبی از سوی راهداران در حال انجام است و هیچ یک از راه‌های ارتباطی استان مسدود نیست.

روح‌الله غلامی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴۰ راهدار استان در قالب ۴۲ گروه با بیش از ۳۰۰ خودرو سبک، نیمه‌سنگین و سنگین مشغول عملیات برف‌روبی در محورهای ارتباطی استان هستند و با وجود تلاش شبانه‌روزی این راهداران، تردد در همه محورها برقرار است.

وی تصریح کرد: با این وجود، تردد در محورهای ارتباطی استان به ویژه گردنه‌ها بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست و رانندگانی که نسبت به این موضوع بی‌توجه باشند سبب بروز حادثه و یا اختلال تردد در محورهای ارتباطی استان می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ، البسه گرم و ذخیره سوخت کافی در حین سفر به مناطق برف‌گیر و سخت گذر استان، یادآور شد: رانندگانی که قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.