تهران- ایرنا- ملی‌پوش کشتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد از حضور در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور انصراف داد.

به گزارش ایرنا، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ایران (دور اول چرخه انتخابی تیم ملی) در سالن شهدای هفتم تیر تهران در حال برگزاری است. این رقابت‌ها امروز چهارشنبه با مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ پیگیری می‌شود. در مسابقات وزن ۹۷ کیلوگرم مدعیان بزرگی مانند مجتبی گلیچ، علی شعبانی، احمد بذری و محمدحسین محمدیان حضور دارند.

محمدحسین محمدیان که در مسابقات جهانی اُسلو به عنوانی بهتر از پنجمی دست پیدا نکرده بود برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور در سالن حضور داشت و صبح امروز نیز وزن‌کشی نیز کرده بود اما ترجیح داد در مبارزه نخست برابر سیدمحمد مهدی جعفری کشتی‌گیر کرمانشاهی به روی تشک نرود. پیش از این گفته می‌شد که محمدیان مصدوم و در این دوره از رقابت‌ها حضور نخواهد داشت.

حال باید منتظر نظر فدراسیون و کمیته فنی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور محمدیان در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی باشیم.

مجتبی گلیچ دیگر مدعی این وزن در دیداری سخت با نتیجه ۷ بر پنج برابر حسین رمضانیان از کیش به برتری رسید و راهی دور بعد شد. شکست علی شعبانی دارنده مدال برنز امیدهای جهان از دیگر اتفاقات مهم دور اول مسابقات کشتی قهرمانی کشور بود. شعبانی در دور نخست برابر احمد بذری شکست را پذیرا شد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان قهرمانی کشور (مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی)، امروز (چهارشنبه ۲۸ دی) در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد و روز جمعه (۳۰ دی) به پایان خواهد رسید.