همدان-ایرنا- رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: زبان هنر و رسانه موثرترین ابزار برای زنده نگه‌داشتن نام شهدا وبهترین و رساترین زبان برای انتقال پیام شهدا به نسل امروز و جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عبدالرضا آزادیروز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت کنگره شهدا باید تمرکز بر تولیدات فاخر هنری و رسانه ای برای انتقال پیام شهدا باشد.

وی بیان کرد: استان همدان با وجود مفاخر اهل قلم و هنر ظرفیت مطلوبی در راستای جهت‌گیری های ترسیم شده این کنگره دارد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور افزود: یکی از ملاک‌های موفقیت‌ در کنگره شهدا تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری عنوان کرد و یادآور شد: باید بتوانیم با حمایت از بزرگان و پیشکسوتان و با مساعدت همه دستگاه ها و سازمان ها نام شهدا را زنده نگه داریم.

سردار آزادی با تاکید بر اینکه از بین هنرها تالیف کتاب و تدوین فیلم در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت نقش راه گشایی دارد اظهار داشت: مهمترین بخش یک فیلم، فیلمنامه خوب است که منجر به تولید فیلم فاخر می‌شود.

وی اظهار داشت: از نویسندگان استان همدان توقع داریم که با تالیف کتاب‌های فاخری محصولات کنگره به کل کشور صادر شود.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با تاکید بر اینکه روسای کمیته ها و دست اندرکاران باید امور این کنگره را به عنوان اولویت کاری خود در دستور کار قرار دهند، افزود: در هدفگذاری کنگره ها باید فرمایشات مقام معظم رهبری مدنظر قرار گیرد که ایشان فرمودند برگزاری کنگره ها قدرت ملی تولید می‌کند و برای کشور حیاتی است.

سردار آزادی انتقال پیام شهدا را نقطه مقابل جنگ نرم دشمن ذکر کرد و گفت: دشمن به دنبال ناامیدسازی است و برگزاری یادوآره ها و کنگره شهدا امید را به جامعه تزریق می کند و باید امیدآفرین باشد همانگونه که در چند ماه اخیر فضای اغتشاشات کشور را تغییر داد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با اشاره به اینکه همدان با وجود هشت هزار شهید والامقام پرچمدار در برگزاری این کنگره است اظهار داشت: در برگزاری این کنگره از ظرفیت تمامی همه گروه های مختلف و فعال مردمی باید بهره برد.

سردار آزادی گفت: نخستین کنگره شهدای همدان که ۱۲ سال پیش برگزار شد نقطه عطفی در کشور بود و امیدواریم دومین کنگره این استان هم الگویی برای کشور شود .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروز حلقه مفقوده در جامعه ما مسائل فرهنگی است اظهار داشت: نسل جوان ما باید درک کند که ریشه اش کجاست و پشت سر چه انسان های بزرگی حرکت می‌کند.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: در پی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شناساندن انقلاب به نسل جوان، کارهای چشمگیری در حال شکل گیری است.

وی با اشاره به اینکه بودجه های فرهنگی در سال گذشته و امسال ۲ برابر شد افزود: استان همدان با هم افزایی صاحبان قلم، هنرمندان و پیشکسوتان در عرصه فرهنگی حرف اول را در کشور می زند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بتوانیم ماهیت اصلی انقلاب را به جوانان بشناسانیم همه به انقلاب افتخار خواهند کرد.

کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

استان همدان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و هزار و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرد.