اهواز - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: خوزستان جزو استان‌های برتر در توسعه ورزش کارگری بوده و توجه به آن همواره برای ما مهم است.

به گزارش ایرنا جواد رمضی روز چهارشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات ورزش کارگری خوزستان که در اهواز برگزار شد بیان کرد: اینکه این مجمع با یک نامزد برگزار شد به این معنی است که رضایت مندی از تیم سابق هیات وجود داشته و همه عملکرد آقای غفاری را تایید کردند در حالی که در استان های دیگر رقابت سخت تر است.

وی با بیان اینکه وارد دهه دوم عمر فعالیت فدراسیون شده ایم گفت: در دهه اول سعی کردیم بیشتر به ساختارسازی و معرفی فدراسیون بپرداریم اما در دهه دوم باید تلاش کنیم تا بخش ورزش کارگری و فعالیت های آن در کشور شکوفا شود.

وی با بیان اینکه ورزش کارگری در کشور گمنام است افزود: هنوز بسیاری از افراد جامعه ورزش کارگری را نمی شناسند لذا باید در کنار معرفی این رشته به جامعه، بسترسازی لازم برای پیشرفت ورزش کارگری را فراهم کرد.

رمضی فعال نبودن هیات های شهرستانی را یکی از معضلات این رشته در سطح کشور دانست و گفت: باید تمرکز خود را روی هیات های شهرستانی بگذاریم چرا که تقویت آنها، منجر به شکوفایی کشور می شود.

وی ادامه داد: خوزستان یکی از قطب های مهم ورزش کارگری است لذا برای ما مهم است که مشکلات ورزش شهرستان های این استان و بعد حقوقی آنها برطرف شود.

رییس فدراسیون ورزش کارگری گفت: معتقدیم که فعالیت ورزشی باید در دل واحدهای صنعتی دنبال شود زیرا بیشتر جامعه هدف ما در این مکان ها هستند لذا باید در دل صنایع، فضای ورزشی ایجاد و آنها را مستقیم درگیر کرد.

وی افزود: می توان با برگزاری رقابت های ورزشی بین صنایع، شور و هیجان ایجاد کرد که برای این کار باید یک بانک ورزشی از صنایع کشور داشته باشیم. از آنجا که ورزش همگانی با ورزش کارگری گره خورده است باید برای خانواده های کارگران، برنامه ریزی کنیم تا شاهد مشارکت آنها در برنامه های ورزشی باشیم.

رمضی با بیان اینکه صنایع باید به ورزش کارگری توجه بیشتری داشته باشند گفت: فدراسیون ورزش کارگری در سه سال اخیر فعالیت های خوبی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی داشته و از این طریق توانستیم درآمدزایی کنیم لذا این موارد باید در شهرستان ها هم دنبال شود.

وی افزود: ما تا نقطه ایده آل خود خیلی فاصله داریم به همین دلیل هنوز کار داریم و باید بیشتر تلاش کنیم.

گفتنی است در این مجمع حمید غفاری با ۲۱ رای به عنوان رییس هیات ورزش کارگری خوزستان برگزیده شد.