تهران – ایرنا – رئیس حزب جنبش ملی ترکیه خواستار تغییر در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه از اردیبهشت به خرداد شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از پایگاه عربی ۲۱، دولت باغچلی در نشست اعضای فراکسیون این حزب در پارلمان گفت: جنبش ملی اواخر هفته گذشته نشستی را برگزار و نقشه راه و برنامه ای را که قرار است پیش از انتخابات براساس آن عمل شود تدوین کرد.

وی اضافه کرد: حزب جنبش ملی، آمادگی خود را برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که قرار است در بهار انجام شود را به پایان رسانده است.

باغچلی افزود: انتظار می رود مذاکرات درباره زمان برگزاری انتخابات به زودی به پایان برسد و و زمان مناسبی برای انتخابات براساس شرایط موسمی انتخاب شود.

وی گفت: اگر در پارلمان درباره زمان جدید برگزاری انتخابات توافق حاصل شود نباید این تغییر را انتخابات زودهنگام بشمار آورد بلکه این یک بروز رسانی تاریخ انتخابات است.
رئیس حزب جنبش ملی ترکیه تصریح کرد: اگر پیشنهاد تغییر موعد انتخابات در پارلمان آرای لازم را کسب نکند، و مخالفان با آن موافقت نکنند، رئیس جمهوری می تواند براساس ماده ۱۱۶ قانون اساسی، این تصمیم را بگیرد.

باغچلی با حمله به احزاب شش گانه اپوزیسیون گفت: این ائتلاف به خاطر اختلاف میان احزاب تشکیل دهنده آن برسر تقسیم پست ها، با یک هرج و مرج روبرو است.

نایب رئیس حزب عدالت و توسعه نیز گفت: اگر پیشنهاد تغییر تاریخ برگزاری انتخابات در پارلمان رای لازم را کسب نکند رئیس جمهوری می تواند شخصا این تصمیم را بگیرد.

حمزه داغ افزود: در این صورت این نخستین بار خواهد بود که موعد انتخابات با تصمیم رئیس جمهوری تغییر می کند.