ارومیه - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۸ درصد از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است که درصددیم این میزان با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا در بخش آب‌های مرزی به ۳۳ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، خسرو شهبازی عصر چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه سراسری بخش کشاورزی کشور در ارومیه افزود: در هفته گذشته ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به استان اختصاص یافت تا در زمینه ارتقای مکانیزاسیون به متقاضیان پرداخت شود.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی از قطب‌های برتر کشاورزی کشور در بخش تولید بوده و در تامین امنیت غذایی کشور از استان‌های مطرح محسوب می شود.
شهبازی اظهار کرد: تولید سالانه بیش از یک میلیون تن سیب کشور در این منطقه بیانگر عظمت بخش کشاورزی و نقش آن در تامین معیشت مردم است.
وی با بیان اینکه افزایش بهره وری و راندمان یکی از مهمترین مسایل در این زمینه است ادامه داد: استفاده از فن آوری و دانش های نوین می تواند به تحقق این موضوع کمک کند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: تغییر الگوی کشت از مسایلی بوده که لازم است در حاشیه دریاچه ارومیه با تزریق وقت و توسعه آموزش های ترویجی عملیاتی شود.


سیزدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی ارومیه عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان و بهره برداران بخش کشاورزی گشایش یافت و تا اول بهمن ماه امسال در محل برگزاری دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه از ساعت ۱۵ عصر تا ۲۱ شب برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
نمایندگان ۱۵ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، کره، ژاپن و چین از استان‌های تهران، البرز، همدان، یزد، گلستان، خراسان رضوی و جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران، زنجان، اردبیل در این نمایشگاه حضور دارند.