مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: مصرف آب شرب مشترکان تربت جام پس از چند روز قطعی گاز، ۲ برابر نسبت به شرایط عادی افزایش یافت و همین امر منجر به قطعی آب در این شهرستان شد.

سید ابراهیم علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف آب مشترکان تربت جامی در یکی دو روز اخیر در شرایط اوج مصرف به ۳۵۰ لیتر در ثانیه رسید که ۲ برابر شرایط عادی بود.

وی اضافه کرد: از روز گذشته و پس از قطع جریان آب شرب در برخی مناطق تربت جام رسیدگی فوری موضوع در دستور قرار گرفت و از بامداد این مشکل برطرف و جریان پایدار آب برقرار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: شهروندان باید مدیریت مصرف را لحاظ کنند چون اگر میزان مصرف آب بیشتر از تولید باشد با قطعی آب مواجه می شویم لذا نیازمند همراهی مشترکان هستیم.

آب شرب ۲ منطقه از شهر تربت جام روز گذشته قطع شده بود.

شهرستان مرزی تربت جام در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و براساس اعلام فرمانداری این شهرستان، گاز حدود ۶۰ درصد مشترکان به دلیل افت فشار، به مدت چهار روز قطع بود و سرانجام با تقویت فشار در شبکه انتقال این شهرستان، روز سه شنبه این هفته گاز همه مشترکان وصل شد.