شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری به روزهای پرکار مرکز مدیریت راه‌های این استان اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته مردم برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان با توجه به شرایط جوی موجود یک هزار و ۵۰۰ بار با سامانه ۱۴۱ تماس گرفتند.

روح‌الله غلامی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش برف و یخبندان در محورهای ارتباطی استان طی روزهای اخیر، تاکید این اداره‌کل بر خودداری از سفرهای غیرضروری در محورهای ارتباطی این استان و برقراری تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان بود که مردم نیز در این خصوص همکاری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت راه‌های استان بصورت شبانه‌روزی برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی از وضعیت راه‌ها به ویژه در مواقع بارش برف و باران مشغول خدمات‌رسانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از برقراری ۶ هزار و ۱۹ بار تماس با سامانه ۱۴۱ در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۶۶۴ مورد تماس برقرار شده بود که رشد ۲۹ درصد تماس‌ها در سالجاری را نشان می‌دهد.

غلامی با اشاره به کسب رتبه دوم این اداره‌کل در نظارت و بهره‌برداری سامانه‌های هوشمند حمل و نقل در سه ماهه منتهی به پایان آبان امسال، تصریح کرد: عملکرد این اداره‌کل در مدیریت طرح‌های ترددشمار، ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای، دوربین‌های نظارت تصویری، مدیریت ناوگان راهداری، تلفن ۱۴۱، ثبت سوانح و وقایع و تابلوهای ترافیک‌نما و پیام متغیر بررسی و در نهایت کسب رتبه دوم را در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به وجود ۳۴ دوربین ثبت تخلف در محورهای ارتباطی این استان، تصریح کرد: همچنین ۶۴ دستگاه ترددشمار، تردد در محورهای ارتباطی استان را رصد می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۲۸ دوربین نظارتی تصویری نیز در محورهای ارتباطی استان نصب است و نسبت به ثبت سوانح و حوادث و تخلفات جاده‌ای عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.