تهران- ایرنا- سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ تن از عاملان اصلی ایجاد درگیری و رعب و وحشت در محله «مهرآباد» خبر داد و گفت: متهمان در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند. 

به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سرهنگ پیمان لطیفی، گفت: روز گذشته در پی ایجاد رعب و وحشت و زخمی شدن ۲ نفر از شهروندان توسط تعدادی از اراذل و اوباش در محله مهرآباد جنوبی تهران گشت انتظامی کلانتری به آدرس اعلامی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ماموران بی درنگ در محل حاضر و نفراتی را با در دست داشتن سلاح سرد و قمه در حال عربده کشی مشاهده کردند، افزود: در یک عملیات ضربتی و منسجم پلیسی، ۲ نفر از عاملان اصلی این درگیری و ایجاد رعب و وحشت دستگیر و شهروندان زخمی برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این عملیات پلیسی از متهمان چهار قبضه سلاح سرد کشف شد که در تحقیقات اولیه پلیسی اعتراف کردند که از این سلاح ها برای زورگیری و ایجاد رعب و وحشت استفاده می کردند.

سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اعتراف متهمان به چند فقره زورگیری و ایجاد رعب و وحشت در محله مهرآباد خاطرنشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد.

هشدار پلیس به واحدهای صنفی متخلف

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ ساعات کاری مجاز صنوف در سه ماهه چهارم سال را اعلام کرد.

سرهنگ نادر مرادی با اشاره به تغییر ساعت فعالیت صنوف در نیمه دوم سال گفت: ساعت کاری اصناف در نیمه دوم سال تغییر کرده و با یک ساعت کاهش، ساعت خاموشی ۲۴ است.

وی با بیان اینکه جهت رفاه حال شهروندان و تامین امنیت اصناف میزان گشت های پلیس در شب های زمستان افزایش پیدا کرده، افزود: برخی از اصناف از جمله طلافروشی ها و صرافی ها ساعت کاری مشخصی دارند و مالکان مابقی اصناف از جمله اغذیه فروشی ها و فروشگاه ها باید به ساعت خاموشی توجه داشته و ساعت ۲۴ ساعت تعطیلی اصناف در این نیمه از سال اعلام شده است.

مرادی با بیان اینکه فعالیت برخی از کسب و کارها در ساعت پایانی شب موجب آزار و اذیت شهروندان شده، اظهار کرد: آهنگری ها، صافکاری ها و به اصطلاح اسپرتی های خودرو از جمله مواردی هستند که بیشترین میزان شکایت از آنها به پلیس اعلام شده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ ادامه داد: صنوفی مانند داروخانه های شبانه روزی و تعویض روغنی که قصد فعالیت شبانه روزی دارند باید حتما درخواست خود را از طریق صنف مربوطه ثبت کرده و در ادامه نیز پلیس اماکن با انجام بررسی های لازم، مجوزهای مربوطه را برای فعالیت شبانه روزی آنان صادر خواهد کرد.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: با توجه به اطلاع رسانی های بسیار در مورد ساعات خاموشی صنوف در شهر تهران متاسفانه بعضی از صنوف به این اخطارها بی توجه و بی تفاوت بوده و فعالیت های خود را تا پاسی از شب ادامه می دهند، که در جهت رفاه حال شهروندان این واحدهای صنفی پلمب خواهد شد.

انهدام باند سارقان محتویات خودرو

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند پنج نفره سارقان محتویات خودرو در غرب تهران و کشف بیش از ۱۰۰ قلم انواع لوازم سرقتی از مخفیگاه آنان خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله مهرآباد تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۹ این محل بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند، افزود: تیم مجربی از ماموران پس از اخذ مجوز قضائی با اطمینان از حضور متهمان به مخفیگاه آنان مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه پنج متهم را در محل دستگیر و در بررسی اولیه از این مکان تعداد ۱۰۰ قلم انواع لوازم سرقتی اعم از لاستیک، رینگ، ضبط و باند خودرو کشف شد.

این مقام پلیسی ادامه داد: متهمان ۲۱ تا ۵۴ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت محتویات خودرو با همدستی یکدیگر معترف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از چهار میلیارد ریال اعلام کردند که تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

کشف ۱۳ فقره موبایل قاپی

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ حرفه ای پس از یک عملیات پلیسی خبر داد و گفت: متهم تا کنون به ۱۳ فقره سرقت مشابه معترف شده است.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح این خبر گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محله ونک توسط موتورسیکلت، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهم و ساعات حضور وی را شناسایی کردند، افزود: روز گذشته در حال گشت زنی در نقاط و ساعات حضور متهمان در محله ونک موتورسیکلت با همان مشخصات را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده کردند و بی درنگ وارد عمل شده که متهم با مشاهده خودروی پلیس به سرعت از محل متواری و در یک تعقیب و گریز و با درایت ماموران متهم زمین گیر و دستگیر شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از متهم یک قبضه سلاح سرد و چهار دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و زورگیری با تهدید سلاح سرد در تهران و ۱۳ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی شدند.

کشف توتون های قاچاق در تهران

سر کلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف بیش از سه هزار و ۵۰۰ بسته تنباکوی خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ رسول بهرامی ارشد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: عوامل گشت کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی، حین گشت زنی در محدوده کلانتری ، به راننده یک دستگاه خودروی پژو نقره ای رنگ مشکوک شدند که متهم با مشاهده ماموران از محل متواری می شود که پس از دقایقی تعقیب و گریز در نهایت با ایجاد طرح مهار پلیسی خودرو متوقف و راننده آن دستگیر می شود.

وی افزود: در بازرسی از داخل خودرو، سه هزار و ۵۳۰ بسته تنباکوهای لوکس خارجی فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف شد.

سر کلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم به قاچاق بودن کالای کشف شده معترف شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را حدود سه میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ بهرامی ارشد با اشاره به اینکه پلیس با این قاچاقچیان برخورد خواهد کرد، گفت: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۱۵ فقره موبایل قاپی

سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ حرفه ای پس از یک عملیات پلیسی خبر داد و گفت: متهمان تا کنون به ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شدند.

سرهنگ کیومرث حسنوند، در تشریح این خبر گفت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محله ونک توسط موتورسیکلت دو ترک رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهمان و ساعات حضور آنان را شناسایی کردند، افزود: روز گذشته در حال گشت زنی در نقاط و ساعات حضور متهمان در محله موتورسیکلت دو ترک با همان مشخصات را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده کردند و سریعا وارد عمل شده که متهمان با مشاهده خودروی پلیس به سرعت از محل متواری که در یک تعقیب و گریز و با درایت ماموران هر دو متهم دستگیر شدند.

سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از متهمان ۲ قبضه سلاح سرد (قمه)، یک عدد افشانه دفاع شخصی و دو دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و متهمان ۲۵ و ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و زورگیری با تهدید سلاح سرد در تهران و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شدند که مال باختگان شناسایی شدند.