اردبیل-ایرنا- فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به فعال شدن پروژه‌های عمرانی این شهرستان در ماه‌های اخیر گفت: در ماه‌های اخیر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ به پروژه مجتمع آبرسانی شهید سلیم‌زاده اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن تسریع شده است.

به گزارش ایرنا ایرج بیگدلو امروز پنج شنبه در نشست صمیمی استاندار اردبیل با جمعی از فعالان اجتماعی و نخبگان شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: تامین آب زراعی و آشامیدنی شهرستان مشگین‌شهر یکی از مشکلات اصلی است که مردم با آن مواجه هستند و در جریان سفر قبلی استاندار به شهرستان در این زمینه اقدامات قابل قبولی انجام شد.

وی اضافه کرد: زمین مجتمع آبرسانی شهید سلیم‌زاده سال ۱۳۸۶ خریداری شده و عملیات احداث آن سال ۱۳۸۹ آغاز شد اما این پروژه در سال ۱۳۹۲ متوقف شد.

فرماندار مشگین‌شهر یادآورشد: در آن زمان تکمیل این پروژه نیازمند ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار بود اما تعطیلی ۹ ساله این پروژه باعث شد هم قیمت تمام شده آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد و هم در این مدت مردم از داشتن نعمت آب شرب محروم شدند.

وی یادآورشد: در ماه‌های اخیر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ به این پروژه اختصاص یافته و کار شروع شده است.

بیگدلو در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از ۱۴ سال است در حق حقابه بران خیاوچای اجحاف می‌شود به طوری که برای تامین آب آشامیدنی شهر بعضا ۳۵۰ و تا ۵۵۰ لیتر بر ثانیه از خیاوچای به تصفیه خانه منتقل می‌شود و اتفاقا در فصل زراعی کشاورزان از آب محروم شدند.

فرماندار مشگین شهر با اشاره به فعال شدن مجدد پروژه انتقال آب از سد احمد بیگلو به مشگین شهر، اظهار کرد: از این پروژه ۱۶ کیلومتر و ۳۰۰ متری تنها ۵۰۰ متر اجرا شده و بعد از آن متوقف شده بود.

وی از خرید ۶ کیلومتر لوله و آغاز عملیات نصب آن خبر داد و گفت: انتظار می رود این پروژه در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد بنابراین برای مدیریت این بازه زمانی و حل مشکلات حقابه بران، استاندار برای علاج بخشی سد اینچه نو دستورات لازم را داد.

بیگدلو خاطرنشان کرد: سد اینچه نو سال‌ها قبل احداث شد و خط لوله هم تا تصفیه خانه کشیده شد اما بعد از اینکه متوجه فرار آب این سد شدند کار را متوقف کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاج بخشی سد در همان زمان با۴۰ میلیارد ریال قابل حل بود. اما دو سه سال بعد هزینه این کار ۱۵۰ میلیارد ریال شد و الان رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای علاج بخشی نیاز است.

وی ضمن قدردانی از مسئولین ارشد استان و نمایینده شهرستان در مجلس گفت: برای علاج بخشی سد اینچه نو از محل تبصره ۱۵ حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال درخواست شد که از این رقم ۵۰۰ میلیارد ریال تاکنون وارد حساب شده است.

فرماندار مشگین شهر در خصوص اقدامات انجام شده برای ارتقای زیرساختهای بخش بهداشت و درمان شهرستان هم گفت: برای ارتقای زیرساخت‌های درمانی مشکین شهر ۲ هزار میلیارد ریال به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شده است. علاوه بر این دستگاه ام آر آی از شرکت زیمنس که معتبرترین تولید کننده در این زمینه است خریداری شده و آماده نصب و راه اندازی است.

بیگدلو با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی با اهتمام مقام عالی استان به شهرستان گسیل شده است، گفت: با توجه به محدودیت‌های درآمدی دولت این رقم عدد قابل دفاعی است و به سهم خود از تمام مسئولان قدردانی می‌کنم.