به گزارش روز جمعه ایرنا از شورای اسلامی شهر تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی در مورد تعیین تکلیف و جمع آوری پل حافظ، با بیان اینکه این پل و چهار پل فلزی دیگر در شهر تهران قبل از انقلاب اسلامی ساخته شدند، افزود: این پل های فلزی مناسبتی و برای استفاده در کوتاه مدت پیش بینی و ساخته شده بودند.
وی با بیان اینکه پل های فلزی تهران به دلیل گذشت زمان دچار فرسودگی زیادی شده اند، افزود: تعمیر و نگهداشت این پل ها بسیار هزینه بر است و اگر بخواهیم یک پل جدید را احداث کنیم حتما می توانیم با هزینه ای بسیار کمتر این کار را انجام داده و این برای شهر مقرون به صرفه تر خواهد بود.
تشکر هاشمی با تاکید بر اینکه سازه پل حافظ دچار فرسودگی بسیاری شده به گونه ای که تعمیر آن اساسا توجیه درستی را به دنبال ندارد، ادامه داد: بررسی ها و مطالعات انجام شده نیز نشان می دهد که پل حافظ - طالقانی توجیه ترافیکی نداشته و به نظر میرسد با جمع آوری پل و نصب چراغ زمان دار، بار ترافیکی منطقه رفع خواهد شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع که جمع آوری این پل در برنامه های اولویت دار معاونت فنی شهرداری تهران قرار گرفته است، در خصوص وضعیت سایر پلهای فلزی پایتخت، اظهار کرد: اگر بررسی ها نشان دهد که مابقی پل های فلزی تهران آنقدر فرسوده هستند که قابلیت تعمیر آنها نیست و همچنین کاربرد ترافیکی هم ندارند، حتما در مورد بودن یا نبودن سایر پلها تصمیم گیری خواهد شد.
پل حافظ از چهار راه کالج شروع میشود و از روی خیابان جمهوری گذشته و تا خیابان هاتف و قبل از رسیدن به بازار موبایل ایران امتداد مییابد؛ این پل یکی از معابر ماشینرو در تهران است و همهروزه دارای ترافیک روان و عبور تعداد زیادی خودرو است و به همین دلیل در سالهای گذشته مرمت شده است.