تهران- ایرنا- وزارت دفاع تایوان امروز (جمعه) اعلام کرد که نیروهای مسلح این جزیره ۳۱ هواپیما و چهار کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) را ثبت کرده‌اند که در طول روز به این جزیره نزدیک شدند.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ۳۱ فروند جنگنده و ۴ کشتی نیروی دریایی ارتش آزادیبخش چین تا ساعت ۶ صبح امروز در اطراف تنگه تایوان شناسایی شدند.

این وزارتخانه افزود: ۱۲ هواپیمای چینی شامل ۶ جنگنده J-۱۱، سه جنگنده J-۱۶، دو جنگنده ج-۱۰ و یک پهپاد BZK-۰۰۷ از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

براساس این گزارش، تایوان نیز به نوبه خود گشت‌های هوایی و دریایی را برای نظارت بر وضعیت اعزام و سامانه‌های موشکی زمینی مستقر کرد.

تنش‌ها در تنگه تایوان بعد از دیدار ماه آگوست نانسی پلوسی رییس وقت مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان افزایش یافت. پکن این دیدار را حمایت از جدایی‌طلبی دانست و ضمن محکوم کردن آن، چندین مرتبه اقدام به برگزاری رزمایش‌های نظامی در اطراف تنگه تایوان کرده است. با این وجود و از ماه آگوست تاکنون، کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس و ژاپن هم هیات‌های دیگری را به تایوان اعزام کرده‌اند که این موضوع بر تنش‌ها در تنگه تایوان افزوده است.