قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با اشاره به اقدام مذبوحانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آنچه که «سازمان‌ های تروریستی» نامیده می شود آن را محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد و گفت: سپاه در دیپلماسی سیاسیِ مقاومت منطقه حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اقدام اخیر پارلمان اروپا، علاوه بر اینکه بدعتی در قواعد و مقررات بین المللی است، امنیت، آرامش و صلح منطقه‌ ای و جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که پارلمان اروپا بایستی مراقب عواقب آن باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در روند کار دشمنان نادان این انقلاب و نظام اسلامی خطای محاسباتی آنهاست، گفت: خطای اصلی و دیگر آنها تروریستی خواندن نیروی عظیم و مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قشم با طرح این سوال که علت این تصمیم نابخردانه پارلمان اروپا چیست، افزود: علت این اقدام خصمانه آنها این است که آنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فقط از دید نظامی می بینید و آن را نهاد و مجموعه ای مقتدر می دانند که وحشت را در دل دشمنان و امید را در دل مردم مظلوم، رزمندگان جبهه مقاومت و جریان آزادیخواه جهان انداخته است.

حجت‌الاسلام حاجبی توضیح داد: آنها این را نمی بییند و نمی دانند و یا خود را به نادانی زده اند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد و مجموعه مقتدر و مردمی است که در سیل و زلزله سبز پوشان آن به همراه بچه های بسیجی برای مردم یاری و خدمت به مردم یک مرتبه ورود پیدا می کنند.

وی گفت: پاسداران انقلاب اسلامی در آبادانی و سازندگی کشور و بسیاری از کشورهای منطقه حضور دارند، در رفع محرومیت ها پرچم مقابله با محرومیت را بلند می کنند، در صنایع بزرگ، کلیدی و مولد کشور حضور دائمی دارند، در دیپلماسی سیاسی مقاومت در منطقه حرف اول را می زنند، دشمنان اینها را نمی دانند و این فرهنگ پاسداری را تروریستی می خوانند.

خطیب نماز جمعه قشم افزود: اقدام پارلمان اروپا که در واقع یک پارلمان غیر رسمی است و مصوبات آن باید به تایید شورای اروپا برسد اقدام کاملا خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود و در زمان مناسب هم پاسخ مقتضی را دریافت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: آنها با این اقدام مذبوحانه اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند که این خطای محاسباتی آنها نگرانی ما را بیشتر کرده است، چرا که احتمال دارد منطقه دچار یک انفجار بزرگ شود، بهرحال مردم منطقه سپاه را دوست دارند و گروه های مقاومت نسبت به سپاه حساس هستند و واکنش سختی را از خود نشان خواهند داد.

حجت‌الاسلام حاجبی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه به کشور لبنان که در یک بن بست سیاسی قرار گرفته است، بیان کرد: شما مشاهده کرده اید که با انجام این سفر همگرایی بیشتر و هماهنگی های لازم در جبهه مقاومت در حال ایجاد شدن است و این سفر یک پیام قاطع برای تقویت جبهه مقاومت بود.

وی گفت: همه ما از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می خواهیم در پی این اقدام زشت پارلمان اروپا از همه ظرفیت های دیپلماسی و حقوقی برای پاسخ به این تصمیم گستاخته استفاده کند و اگر هم لازم شد نسبت به تروریستی اعلام کردن ناتو و نیروی دریایی انگلیس اقدامات لازم بین المللی را انجام دهد.

امام جمعه قشم با بیان اینکه پارلمان و اتحادیه اروپا با همه ظرفیت های خود نتوانسته یک جنگ در اوکراین را مدیریت کند، گفت: به نظر می رسد روسیه در این جنگ در حال بازی است چرا که جنگی وجود ندارد و اروپایی ها نتوانستند همین را هم مدیریت کنند و برای شکست های مختلفی که دارند، مشغول پرت کردن حواس هستند.

طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی پارلمان اروپا پیشنهاد و در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه گذشته (۲۸ دی ۱۴۰۱) در قالب متمم به گزارش یادشده، اضافه شد. در این متمم از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن را از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.