قشم- ایرنا- فرماندار قشم با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرمایه ای ملی،منطقه ای و جهانی برای امت اسلام و ملت ایران است،گفت: عدالت خواهی و ظلم ستیزی،مقابله با ضد انقلاب و مزدوران استکبار جهانی، همراهی با جبهه مقاومت اسلامی و ایفای نقش در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی از ویژگی های این نهاد انقلابی است.

محمد محمدحسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی از سوی پارلمان اروپا افزود: این اقدام مغرضانه و نا بخردانه نشان از عمق کینه ورزی، عصبانیت و استیصال دشمن از توفیقات ارزنده سپاه در عرصه‌ های مختلف ماموریتی این نهاد و بن بست راهبردی آنها در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایمان، اخلاص، معنویت، بصیریت، روحیه جهادی و انقلابی گری در بین سبزپوشان ولایت مدار این نهاد مایه خرسندی و مباهات ملت ایران و جبهه انقلاب اسلامی و حسد و عصبانیت جبهه دشمنان نظام شده است، گفت: آنانی که خود خاستگاه و مامن تروریست ها هستند در تلاش هستند این مجموعه ارزشمند را در فهرست آنچه که «سازمان‌ های تروریستی» نامیده می شود، قرار دهند.

فرماندار قشم اضافه کرد: بدعت پارلمان اروپا و انگلیس در نامیدن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی بیانگر تزویر و رفتار متناقض غربی ها و تصمیم شکست خورده ای است که به فرصتی برای ارتقای محبوبیت و مرجعیت سپاه در مبارزه واقعی با تروریسم جهانی منجر خواهد شد.

طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی پارلمان اروپا پیشنهاد و در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه گذشته (۲۸ دی ۱۴۰۱) در قالب متمم به گزارش یادشده، اضافه شد. در این متمم از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن را از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.