تهران- ایرنا- مقام‌های ارشد آمریکا به اوکراین توصیه کردند که تا زمانی کمک‌های تسلیحاتی جدید و آموزش‌های نظامی به آن کشور ارائه نشده است، از آغاز حمله گسترده علیه نیروهای روس خودداری کند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش منتشر نشود، نوشت، در حالی که واشنگتن و برلین بر سر ارسال تانک به اوکراین دچار اختلاف شده‌اند، ایالات متحده همچنان مصمم است که فعلا تانک های آبرامز خود را در اختیار اوکراین قرار ندهد.

این مقام آمریکایی افزود، مذاکرات واشنگتن و کی‌یف درباره ضدحمله به نیروهای روسیه در این چارچوب قرار دارد که اوکراینی‌ها ابتدا زمان کافی به آموزش نحوه استفاده از کمک‌های تسلحاتی جدید آمریکا اختصاص دهند.

آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که صدها خودروی زرهی به اوکراین می‌فرستد تا در جنگ با روسیه از آنها استفاده کند. اما مقام ارشد دولت آمریکا گفت که واشنگتن فعلا برنامه‌ای برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین ندارد زیرا این تانک‌ها بسیار گران بوده و نگهداری از آنها دشوار است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های ارشد برلین اعلام کرد تا زمانی که آمریکا با ارسال تانک‌های جنگی ساخت ایالات متحده به اوکراین موافقت نکند آلمان نیز به متحدانش اجازه نخواهد داد تانک‌های لئوپارد ساخت آلمانی‌ها را به کی‌یف بفرستند.