اراک - ایرنا - مسئول فنی آزمایشگاه جنین شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ۱۰ هزار مرد و زن امسال برای درمان ناباروری با استفاده از آخرین فناوری‌های نوین به این مرکز درمانی، مراجعه کردند.

دکتر «علی‌اصغر غفاری‌زاده» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: علاوه بر زوج‌های استان مرکزی، زوج‌هایی نیز از استان‌های لرستان و همدان به این مرکز مراجعه کردند.

وی، با بیان اینکه مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، خدمات درمانی متعددی ارایه می‌کند، اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ متقاضی فریز جنین امسال به این مرکز مراجعه کردند.

مسئول فنی آزمایشگاه جنین شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰۰ مورد انتقال جنین نیز امسال در این مرکز انجام شد.

دکتر غفاری‌زاده افزود: اهدای تخمک، اهدای جنین، رحم جایگزین و فریز تخمک و اسپرم نیز از دیگر خدماتی بود که امسال به میزان قابل توجهی در کلینیک درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی انجام شد.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ مورد بارداری امسال با استفاده از روش‌های درمانی مختلف در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی انجام شد که در انتظار تولد نوزادان هستیم.

مسئول فنی آزمایشگاه جنین شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: اعمال جراحی برای زوج‌های نابارور در این مرکز با کمک بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت به میزان ۵۰ درصد کل هزینه انجام می‌شود.

دکتر غفاری زاده افزود: ۱۰۰ میلیون ریال کمک هزینه درمان ناباروری به صورت قرض‌الحسنه به مراجعان این مرکز اعطا می‌شود.

ساخت مرکز فوق تخصص درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۸۹ آغاز شد و با راه‌اندازی آن این مرکز به متقاضیان درمانی از استان‌های قم، همدان، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می‌دهد.