گناوه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: پویش ملی کتابخوانی ضداستعماری " هیس‌طوری" (تاریخ) ویژه دانش آموزان در سطح مدارس این شهرستان آغاز شده است.

ضرغام مردانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پویش، عنوان یک مسابقه ملی کتابخوانی ویژه دهه هشتادی‌ها است که این فرصت را برای دانش آموزان و نوجوانان فراهم کرده تا نسبت به تاریخ استعمار، استقلال طلبی جوامع و دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شوند.

وی افزود: دانش آموزان در این مسابقه پس از مطالعه یک سری کتاب‌ها در آزمون شرکت کرده و پس از آن اقدام به کنشگری در قالب ساخت عکس نوشته، نقاشی و تصویر سازی و یا ارائه نظر کارشناسی کرده و برداشت خود از این کتاب‌ها را در قالب هنری به نمایش می‌گذارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه تصریح کرد: این پویش حول محور مجموعه ۱۵ جلدی کتاب سرگذشت استعمار است که در این مجموعه کتاب‌ها روایتی کامل و خواندنی درباره تاریخچه استعمار در کل جهان دیده می شود.

مردانی با اشاره به اجرای این پویش تا پایان فروردین ۱۴۰۲، ادامه دارد: به ۵۰ نفر اول این پویش، بدون قرعه کشی و بر اساس امتیازات دریافت شده از طریق سایت جوایزی پرداخت می‌شود و به دیگر برگزیدگان بر اساس رتبه‌بندی و با قرعه کشی، جوایزی اهدا خواهد شد.

وی تاکیدکرد: باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر جهاد تبیین تاکید کرده اند، بنابراین باید تمدن اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان و نوحوان بیان شود تا با آگاهی از استعمارگری غرب، فریب تبلیغات آنها را نخورند.

وی گفت: دانش‌آموزان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه اینترنتی Hisstori.ir یا برنامه شاد مراجعه کنند.