اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: هر فردی از عملکرد یکی از بخش‌های دستگاه‌های اجرایی استان یا همکاران ما ناراضی باشد و از طریق سجام گزارش کند، یقین بداند رسیدگی می‌شود و در این رابطه چشم‌پوشی نخواهد شد. 

جلال آفاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی اظهار کرد: هر مقامی در هر رده و جایگاهی حق بی حرمتی به ارباب رجوع را ندارد و دستگاه قضایی نیز از این قاعده مستثنا نیست و اگر در این خصوص گزارشی دریافت شود، از ناحیه حفاظت یا واحدهای نظارتی بررسی می‌شود.

وی اظهار کرد: از سال‌های قبل سامانه سجام با نشانی Sajam.eadl.ir در معاونت اجتماعی دستگاه قضایی راه اندازی شده و این سامانه به صورت یک اتاق شیشه ای است و هر فردی عضو آن شود، می‌تواند همه گزارش‌های خود را در همه زمینه‌ها به معاونت اجتماعی دستگاه قضایی ارسال کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: به محض وصول گزارش، هم از ناحیه مرکز و هم از طرف معاونت اجتماعی، گزارش به طور دقیق پیگیری و برای بررسی صحت و سقم آن به مراجع رسمی و مربوطه قضیه ارسال می‌شود و فرد گزارش دهنده هم روند این بررسی‌ها را تا پایان رسیدگی و اتخاذ تصمیم، در سیستم رویت می‌کند.

آفاقی ادامه داد: تراکم کار دفاتر خدمات قضایی زیاد و دانش حقوقی اغلب مردم اندک است و دستگاه قضایی برای سهولت طرح دعوی از ناحیه مردم، سامانه خودکاربری را طراحی کرده است.

وی یادآورشد: اغلب مردم از دانش حقوقی کافی برخوردار نیستند و نمی‌توانند مشکلات و مسائل خود را به درستی مطرح کنند و سامانه یاد شده به صورت خودکاربری برای عموم قابل استفاده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل افزود: هر فردی می‌تواند با مراجعه به درگاه خدمات قضایی قوه قضائیه به نشانی adliran.ir به راحتی و از طریق گوشی تلفن همراه خود، شکایت خود را در آن سامانه ثبت کند تا شکوائیه در دادگاه یا دادسرای دستگاه قضایی وارد و ثبت شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.