مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به گلایه برخی از مردم و نمایندگان مجلس از ناتمام ماندن تسهیلات اشتغال زایی و متضرر شدن سرمایه گذاران، گفت: بانک‌ها مشخص کنند که اگر تسهیلاتی قابل اعطاء نیست از ابتدا پرداخت نشود تا سرمایه گذار در اواسط کار دچار مشکل نشود.

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی در نشست شورای بانک‌های استان افزود: اشتغال به صورت تسهیلات تکلیفی در دستگاههای دولتی از اهداف دولت است و نباید در این خصوص کوتاهی صورت گیرد.

وی با اعلام ضرب الاجل به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال بیان کرد: عدم ایجاد اشتغال، خط قرمز ماست و بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال آفرینی ۶ هفته زمان کار رسمی دارند که تعهد خود را انجام‌ دهند.
معاون استاندار اضافه کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در تابستان امسال، ۱۳۰ هزار نفر اشتغال خالص در خراسان رضوی ایجاد شده است که حدود ۳۵ درصد اشتغال کل کشور در این فصل را به خود اختصاص داده است و بایستی تا حد امکان با شناسایی افراد شاغل شده در بخش اصناف و بازاریان، این تعداد نیز به سامانه رصد اشتغال اضافه شوند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه رصد اشتغال گفت: مبنای تصمیم گیری در وزارت کار در مورد اشتغال آفرینی استان، همین سامانه است و باید پیشرفت امور را با سرعت در آن ثبت کنیم.

معاون استاندار با اشاره به ضرورت اختصاص هرچه سریعتر تسهیلات برای پروژه هایی که در سفر رییس جمهور مصوب شدند بیان کرد: ۸۴ طرح مصوب، بین بانک‌های استان توزیع شده‌است و این پروژه ها باید زودتر تکمیل شوند لذا بانک‌ها ظرف هفته آینده فعالیت خود را جمع بندی و گزارش آن را به استانداری ارائه کنند.

چمندی در مورد بخش‌های کاری و تخصصی این طرح نیز گفت: این تقسیم بندی را به عنوان مبنای ارزیابی بانک‌های استان قرار داده ایم و سال آینده در پایان هر فصل، گزارش بانک ها را دریافت خواهیم کرد تا به صورت دقیق و شفاف مشخص شود که در بخش کشاورزی یا صنعت چقدر تسهیلات بانکی پرداخت شده و این روند چه میزان با اهداف تعیین شده در قرارگاه تامین مالی استان، همنوایی یا انحراف داشته است.