شهرری - ایرنا - مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان تهران با اشاره به امکان ایجاد درآمد جانبی با پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: از مجموع ۴۶۳ واحد تولید ماهیان خوراکی در استان، ۴۳۲ واحد استخر ۲ منظوره کشاورزی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نورالله حسینی در اینباره افزود: باتوسعه روزافزون و اجرای روش های نوین آبیاری تحت فشار و احداث تعداد زیادی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی جهت جمع آوری آب و آبیاری زمین‌های کشاورزی در استان تهران ما را براین داشت که فعالیت و توسعه آبزی پروری را در سطح استخره های ۲ منظوره کشاورزی در استان تهران افزایش دهیم.

وی از مهمترین مزایای پرورش ماهی ۲ منظوره در استخرهای ذخیره آب کشاورزی را بهره برداری بهینه از منابع موجود آب و زمین، غنی سازی آب کشاورزی استخرها، کاهش نیاز به مصرف کود، افزایش تولید محصولات کشاورزی، کاهش هزینه های تمام شده گوشت ماهی تولید شده، افزایش اشتغال و کمک به اقتصاد خانوار روستایی با ایجاد درآمد جانبی و ارتقای سرانه مصرف آبزیان در خانوار روستایی برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت پرورش آبزیان در این استخرها با شروع فصل زراعی، آغاز و با اتمام آن خاتمه می یابد.

مدیر شیلات استان تهران یادآور شد: کشاورزانی که تمایل به فعالیت در این زمینه دارند می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا تماس با کارشناسان شیلات استان نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین همه ساله دوره های آموزشی به صورت دوره ای توسط شیلات استان در شهرستانهای مختلف برای آشنایی علاقه مندان و ارتقا دانش تولیدکنندگان استان برگزار می شود که متقاضیان می توانند با شرکت در این دوره ها سطح آگاهی های خود در زمینه پرورش ماهی افزایش دهند.