مشهد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: تعطیلی مراکز اقامتی مشهد به منظور مدیریت و کاهش مصرف انرژی به صورت داوطلبانه خواهد بود.

حسین امیرکلالی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برودت بی‌سابقه هوا طی ۱۵ سال اخیر در استان خراسان رضوی و مشهد از ۱۹ دی‌ماه امسال، تعداد یکصد واحد اقامتی با مشارکت و اعلام آمادگی داوطلبانه اقدام به تعطیلی موقت داشته اند.

وی بیان کرد: با توجه به ادامه روند کاهشی دما در خراسان رضوی طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تا ۱۳ بهمن ماه، ادامه تعطیلی این تعداد و افزوده شدن واحدهای دیگر به صورت کاملا اختیاری است.

رییس اداره گردشگری مشهد ادامه داد: استفاده از سوخت جایگزین برای واحدهایی که امکان آن را دارند و تامین این سوخت جایگزین از دیگر اقدامات در حال انجام است، بنابراین از زائران و مسافران تقاضا می‌شود سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند تا با خروج از این شرایط امکان ارائه خدمات مطلوب فراهم شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با تعطیلی استخرها، تالارها و کاهش تعداد رستوران‌های هتل‌های بزرگ در مصرف گاز شهر صرفه‌جویی شده است.

کلالی گفت: در حال حاضر چند هتل بزرگ مشهد با هماهنگی فرمانداری مشهد از گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.

فرماندار مشهد نیز در این خصوص گفت: مطالب مطرح شده در خصوص تعطیلی واحدهای اقامتی مشهد تا ۱۳ بهمن ماه به دلیل برودت هوا صحت ندارد.

محسن داوری افزود:  در این مدت واحدهای اقامتی کلانشهر مشهد با هدف کاهش مصرف گاز با مصرف سوخت دوم و جایگزین گاز فعالیت خواهند کرد.

استان خراسان رضوی با بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی دارنده رتبه نخست کشور را داراست؛ بیش از ۹۰ درصد این شمار در مشهد واقع شده است.