ارومیه - ایرنا - سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: در تمام رشته‌های ورزشی موضوع آمادگی جسمانی یک نیاز اصلی و انکار ناپذیر است.

احمد گواری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدنسازی و آمادگی جسمانی در میان همه رشته‌ها یکسان است و فدراسیون‌ها و تیم‌هایی که خواهان افزایش توان و کیفیت کار ورزشکاران خود هستند، بهتر است از مربیان آمادگی جسمانی متخصص استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی جسمانی تنها نیاز و مختص ورزش قهرمانی نیست، افزود: آمادگی جسمانی را یک «فوق ضرورت» می‌دانم برای ورزش قهرمانی و ورزشکاران آماتور و همچنین برای شهروندان غیر ورزشکار که صرفا به منظور تندرستی قصد ورزش کردن، دارند.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی اضافه کرد: این فدراسیون آمادگی خود را برای همکاری و همراهی با فدراسیون‌های که احساس کنند اصلاح حرکات و ارتقا سطح آمادگی قهرمانان و ورزشکاران یک اصل تاثیرگذار است اعلام می‌کند.

گواری ادامه داد: بدون تردید بحث آمادگی جسمانی اگر مورد استقبال همکاران در سایر فدراسیون‌ها مورد توجه قرار گیرد، در کوتاه مدت شاهد ارتقای چشمگیر و جهش بوده و در بلند مدت نیز پیشرفت و توسعه چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های مربیگری، داوری و دانش افزایی در دستورکار این فدراسیون قرار دارد، گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا شاهد پویایی فعالیت هیات‌های آمادگی جسمانی، رضایت مخاطبان و بهبود وضعیت سلامت و آمادگی جسمانی در تمام شهرستان‌ها باشیم.

برگزاری مجمع عمومی یکی از اولویت هاست

سرپرست هیات آمادگی جسمانی استان آذربایجان‌غربی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اولویت‌های این هیات تازه تاسیس برگزاری مجمع عمومی است.

لیلا زمانزاده افزود: هم اکنون و با هماهنگی دلسوزان این رشته ورزشی برای ساماندهی امور مربیان، داوران و باشگاه‌داران برنامه ریزی‌های انجام شده را عملیاتی خواهیم کرد.

وی همچنین از رایزنی با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به همکاری روسای ادارات ورزش و جوان شهرستان‌های بوکان و ارومیه سرپرستان هیات آمادگی جسمانی در این شهرها منصوب شدند.

زمانزاده بابیان اینکه امیدوارم سایر شهرستان‌ها نیز تا قبل از پایان سال جاری مسوول هیات‌های خود را معرفی کنند، یادآور شد: راه اندازی و فعال کردن هیات تازه تاسیس نیازمند حمایت همه جانبه است.

وی با بیان اینکه ۹۷۷ بیمه ورزشی توسط هیات صادر شده است، تاکید کرد: از این تعداد ۸۹۹ زن و ۷۸ مرد را بیمه شده‌اند.

هیات آمادگی جسمانی استان آذربایجان غربی دارای ۶ انجمن، چهارده کمیته و هفت گروه و در بیست هفت رشته ورزشی فعالیت می‌کند.