تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

تهران- ایرنا- نخستین کتاب فرآیندهای حج و زیارت با زیرنویس مدیریت فرآیندهای اجرایی سازمان حج و زیارت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت ایرنا، این کتاب که با هدف شناخت و ارائه راهکارهای هر چه بیشتر خدمات به زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات منتشر شده توسط جمعی از نویسندگان مجرب سازمان حج گردآوری شده است.

فرآیندهای حج و زیارت در ۵۲۶ صفحه و پس از بازنگری توسط شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و دبیرخانه بازنگری، اصلاح و بهبود فرآیندهای اجرایی سازمان حج و زیارت به رشته تحریر درآمده است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در این خصوص به خبرنگار حج و زیارت ایرنا گفت: آمار و اطلاعات کتاب فرآیندهای حج و زیارت با تلاش شبانه روزی مسئولان و متخصصان مجرب این سازمان و برای ارائه راهکارهای مناسب در خصوص برگزاری یک حج با عزت، اقتدار، امنیت، کاهش هزینه ها و در واقع تحقق منویات مقام عظمای ولایت به رشته تحریر درآورده شده است.

وحید اسکندری با بیان اینکه این کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری مشعر در شمارگان ۳۰۰ نسخه به چاپ رسیده است، اظهار کرد: این کتاب در پنج فصل شامل اهداف، مفروضات و روش شناسی اجرای طرح، شناخت وضع موجود، عارضه یابی و تدوین نقشه راه تحول، اجرای مدیریت فرآیندها و ضمائم به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کتاب که در صفحه ۱۳ آن به چاپ رسیده، آمده است: تشکیل کارگروه های بازنگری در سازمان حج و زیارت، اهتمام به برنامه تحول در نظام اداری و اجرایی و به روزرسانی فرآیندهای اجرای عملیات حج تمتع، عمره مفرده و زیارت عتبات عالیات است.