تهران- ایرنا- «میلو» یک ربات با حرکات انسانی است که به دانش آموزان مبتلا به طیف اوتیسم برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و احساس، یاری می‌رساند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری «رپابلیک»، قانونگذاران ایالت «ایندیانا» از مدرسه ابتدایی «راک‌کریک» (Rockcreek) بازدید کردند تا استفاده آزمایشی از «میلو» را مشاهده کنند. میلو در واقع یک ربات است که برای کمک به دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم طراحی شده است.

شرکت «روبوکیند» برآورد کرده است که حدود ۲۵ منطقه در این ایالت از این برنامه بهره برداری می کنند و حدود سه تا چهار هزار دانش‌آموز مشارکت دارند. میلو یک ربات انسان‌نما با توانایی بیان با حرکات صورت است که به این منظور طراحی شده تا به دانش آموزان در طیف اوتیسم مهارت های اجتماعی برای زندگی را یاد بدهد.

این شرکت اعلام کرد: ما از ابتدا ربات‌ها را طوری طراحی کردیم که نیازهای خاص معلمان در حین آموزش و راهنمایی دانش آموزان اوتیستیک را برآورده کند. از جمله کارهایی که این ربات ها انجام می دهند این است که هر کدام از آنها بسیاری از حالات چهره انسان ها را تقلید کرده و ۲۰ درصد آهسته‌تر از انسان های عادی صحبت می‌کنند.

به گفته مقامات این شرکت، ربات «میلو»‌ به دانش آموزان در رسیدن به پیشرفت‌های قابل توجه یاری رسانده است. «بن» یکی از دانش آموزان کلاس پنجمی است که می‌گوید میلو «عالی» است و به یادگیری او کمک زیادی کرده است. به گفته معلمان این ربات به بن کمک کرده تا پیشرفت های فیزیکی و اجتماعی زیادی به دست آورد.

برخی دانش آموزان تا حدی این ربات را دوست دارند که والدینشان مدام اسم این دوست جدید را می‌شنوند بدون اینکه در ابتدا بدانند که این دوست یک همراه مکانیکی است. به گفته مسئولان، در یک مورد دانش آموزی که به مدت هشت سال قادر به تکلم نبود، بعد از کار کردن با یک ربات قادر شد ۲۰ درصد از زمان خود را در یک کلاس آموزش عمومی بگذراند، به سوالات پاسخ بدهد و برای یک جشن تولد آماده شود.

با این حال قرار نیست که این دانش آموزان برای همیشه متکی به ربات باشند. میلو صرفا ابزاری برای پُرکردن خلاء یادگیری و کمک به تقویت مهارت های اجتماعی – احساسی است تا دانش آموزان بتوانند آن را به تعاملات انسانی تسری دهند.