زنجان - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: طبق بررسی ها، به‌دلیل درآمد بالای تکدی گری، بسیاری از متکدیان حاضر به پذیرش شغل جدید و یا قرار گرفتن در تحت پوشش دستگاه‌‎های حمایتی نیستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی شامگاه یکشنبه در سومین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان افزود: وظیفه داریم از فراهم شدن زمینه ها و بستر حضور متکدیان در سطح شهرها جلوگیری کنیم.

وی، با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری، غربالگری و ساماندهی متکدیان از سطح شهرها گفت: در فرآیند ساماندهی، برخی مشکلات وجود دارد لذا دستگاه‌های ذی‌ربط، مطابق قوانین و دستورالعمل ها، با هماهنگی و انسجام بیشتری، به وظایف خود در جمع آوری، غربالگری و ساماندهی متکدیان عمل کنند.

این مسوول ادامه داد: در عملیات جمع آوری توسط تیم‌های مشترک شهرداری و فراجای استان، مشخص شد، نسبت متکدیان نیازمند به متکدیان حرفه ای بسیار محدود است و که در کنار برخورد با این قشر، باید نسبت به نحو مقتضی در راستای آگاه سازی مردم نیز اقدام فرهنگی انجام گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل، بعد از غربالگری، امکان اقدامات حمایتی، توانمندسازی از طریق حرفه آموزی و ایجاد فرصت اشتغال برای متکدیان نیازمند، توسط دستگاه‌های دولتی و نهادهای حمایتی وجود دارد؛ ضمن اینکه باتوجه به ظرفیت بالای موسسات خیریه در استان، می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.