تهران- ایرنا- «اریک کریستوفرسن» رئیس ارتش نروژ تلفات ارتش اوکراین در جنگ را یکصد هزار نفر و تعداد زخمی‌ها و کشته‌شدگان روسیه را ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستوفرسن یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه TV۲ بدون اشاره به منبع این آمار گفت: آمار تلفات روسیه به حدود ۱۸۰ هزار کشته و زخمی نزدیک شده است.

وی افزود: تعداد کشته‌ها و زخمی‌های ارتش اوکراین نیز احتمالا بیش از صد هزار نفر است. علاوه بر این، حدود ۳۰ هزار غیرنظامی اوکراینی نیز در این جنگ وحشتناک جان خود را از دست داده‌اند.

مسکو و کی‌یف چند ماه است که گزارش‌های قابل اعتمادی در مورد تلفات خود در جنگ منتشر نکرده‌اند.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ماه نوامبر مدعی شد که بیش از صد هزار نفر از نظامیان روسیه کشته یا زخمی شده‌اند و «احتمالا» طرف اوکراینی نیز آمار مشابهی دارد.

کریستوفرسن با اشاره به توانمندهای روسیه در زمینه بسیج نیرو و تولید تسلیحات تاکید کرد که این کشور به رغم این تلفات سنگین «قادر است این جنگ را برای مدتی طولانی ادامه بدهد.»

وی افزود: آنچه که بیش از هر چیزی باعث نگرانی است این است که آیا اوکراین می‌تواند نیروهای هوایی روسیه را خارج از جنگ نگه دارد یا خیر.

رئیس ارتش نروژ گفت که اوکراین تاکنون توانسته از با کمک سامانه‌های ضدهوایی در این زمینه موفق عمل کند.

بخش زیادی از حملات روسیه در ماه‌های اخیر با موشک‌های دور برد انجام شده است. این در حالی است که کریستوفرسن بر ارسال سریع تانک‌های رزمی به اوکراین تاکید کرد.

مخالفت آلمان با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین به یکی از موضوعات داغ در محافل سیاسی و نظامی غرب تبدیل شده است.